- Bedankjes 0
vader-kind tak gaat fout
- D v.d.Reijden
- Auteur
Lees minder
Lees meer
vader-kind tak gaat fout
20 sep 2024 12:13 - 20 sep 2024 12:14
als ik mijzelf aanklik , en steeds een generatie terug ga door herhaaldelijk op "vader" klik, komt het bij de goede eerste vader,
Ga ik dan herhaaldelijk klikken op "kind" stopt dit bij een andere tak.
Dan moet ik eerst de juiste broer aanklikken om verder te gaan naar mijzelf.
Hoe kan ik dat veranderen?
Ga ik dan herhaaldelijk klikken op "kind" stopt dit bij een andere tak.
Dan moet ik eerst de juiste broer aanklikken om verder te gaan naar mijzelf.
Hoe kan ik dat veranderen?
Laatst bewerkt 20 sep 2024 12:14 door D v.d.Reijden.
- Han Kortekaas
-
Re: vader-kind tak gaat fout
20 sep 2024 12:23
U zou eens uzelf in het hoofdvenster moeten zetten en dan uzelf de referentiepersoon maken. Menu Persoon> Referentiepersoon hetwelk als gevolg heeft dat het voor en nageslacht van u als proband een kleurtje krijgt. Dat kleurtje kunt u met Instellingen> Vensters zelf wijzigen.
U heeft dan de leidraad naar uw grootouders en weer terug.
U heeft dan de leidraad naar uw grootouders en weer terug.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: D v.d.Reijden
- D v.d.Reijden
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
20 sep 2024 15:14
het heeft geen verschil gemaakt.
Dus als ik mezelf in het hoofdvenster plaats, en dan herhaaldelijk op het icoon "ga naar de vader" klik, wordt dit goed beantwoord, tot de eerste vader.
Als ik dan herhaaldelijk op het icoon "ga naar kind" klik, komt er na 3 generaties een broer in beeld , waardoor geen vervolg meer is naar mezelf.
dan moet ik op een andere broer klikken, om weer naar mezelf uit te komen.
Maar deze extra actie zou niet nodig moeten zijn, lijkt mij.
Dus als ik mezelf in het hoofdvenster plaats, en dan herhaaldelijk op het icoon "ga naar de vader" klik, wordt dit goed beantwoord, tot de eerste vader.
Als ik dan herhaaldelijk op het icoon "ga naar kind" klik, komt er na 3 generaties een broer in beeld , waardoor geen vervolg meer is naar mezelf.
dan moet ik op een andere broer klikken, om weer naar mezelf uit te komen.
Maar deze extra actie zou niet nodig moeten zijn, lijkt mij.
- Han Kortekaas
-
20 sep 2024 16:25 - 20 sep 2024 16:27
U moet niet op een icoontje 'Ga naar kind' klikken maar als u uzelf tot referentiepersoon heeft aangemerkt op de gekleurde naam bij de kinderen
Het systeem zou eigenlijk moeten zeggen "Ga naar een kind' want hij weet toch niet welk kind bedoeld wordt als er meerdere kinderen zijn.
Een andere mogelijkheid om bij u terug te komen is gebruik te maken van de groene navigatiepijl die naar links wijst.
Ik gebruik die gezins icoontjes nimmer want het is veel eenvoudiger door op de naam van iemand te klikken en met de navigatiepijlen weer terug naar het uitgangspunt.
Het systeem zou eigenlijk moeten zeggen "Ga naar een kind' want hij weet toch niet welk kind bedoeld wordt als er meerdere kinderen zijn.
Een andere mogelijkheid om bij u terug te komen is gebruik te maken van de groene navigatiepijl die naar links wijst.
Ik gebruik die gezins icoontjes nimmer want het is veel eenvoudiger door op de naam van iemand te klikken en met de navigatiepijlen weer terug naar het uitgangspunt.
Laatst bewerkt 20 sep 2024 16:27 door Han Kortekaas.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: D v.d.Reijden