- Bedankjes 16
Persoon in hoofdscherm laten opvallen
- PeterB
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Persoon in hoofdscherm laten opvallen
20 sep 2024 11:09
Heb in mijn bestand een aantal personen waar ik een Overig Feit "Naamsvariant" voor heb aangemaakt, zou graag zien wanneer ik een persoon in het hoofdvenster heb staan dat het meteen duidelijk is dat daar een Overig Feit "Naamsvariant" voor is gemaakt. Nu moet ik eerst naar het tabblad Feiten gaan om te controleren of dat zo is.
Het meest ideale zou zijn dat de gegevens direct zichtbaar zouden zijn in het hoofdscherm maar dat is volgens mij niet mogelijk?
Het meest ideale zou zijn dat de gegevens direct zichtbaar zouden zijn in het hoofdscherm maar dat is volgens mij niet mogelijk?
- Han Kortekaas
-
Re: Persoon in hoofdscherm laten opvallen
20 sep 2024 11:22 - 20 sep 2024 11:24
Dat is niet mogelijk.
U zou gebruik kunnen maken van de [*geheime tekst*]. Normaal gesproken wordt die tekst binnen de [*..*] niet afgedrukt tenzij u dat bij de Instellingen Tekst aanvinkt. Als dat zo bij u is dan zou u achter de Familienaam bijvoorbeeld Jansen [*(Janssen; Jansenz)*] kunnen zetten.
Probeer dat eens uit en maak dan een Persoonskaart, waardoor u het effect ziet.
U zou gebruik kunnen maken van de [*geheime tekst*]. Normaal gesproken wordt die tekst binnen de [*..*] niet afgedrukt tenzij u dat bij de Instellingen Tekst aanvinkt. Als dat zo bij u is dan zou u achter de Familienaam bijvoorbeeld Jansen [*(Janssen; Jansenz)*] kunnen zetten.
Probeer dat eens uit en maak dan een Persoonskaart, waardoor u het effect ziet.
Laatst bewerkt 20 sep 2024 11:24 door Han Kortekaas.
- PeterB
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 16
20 sep 2024 12:00
Het gaat mij niet om de uitvoer naar een rapport, zou dit willen gebruiken om bepaalde personen direct herkenbaar te maken in het hoofdvenster terwijl ik gegevens aan het invoeren ben of wil gaan doen. Ik zat eerder te denken om deze personen op te laten vallen door bijvoorbeeld aan deze personen een bepaalde kleur toe te brengen, zodat ze gelijk opvallen in het hoofdvenster, misschien is het codeveld ook een optie wanneer ik daar een bepaalde "constante waarde" invul, ideaal zou zijn wanneer dit ook nog zichtbaar zou kunnen zijn in de personenlijst. Zou dit mogelijk kunnen zijn?
- Han Kortekaas
-
20 sep 2024 12:27
Als u het codeveld daarvoor wilt bestemmen dan is dat ook mogelijk. Ook het codeveld is in de Personenlijst te zien, ten minste als u dat zo heeft ingesteld. Rechtsklik op de titelbalk om evt aan te vinken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: PeterB
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
20 sep 2024 23:00
PeterB,
Aangenomen dat u als achternaam de variante in het veld achternaam invult - zijnde de achternaam op de geboorteacte - gebruik ik de door Han Kortekaas gegeven methode als volgt: in het veld achternaam staat; variante [*originele naam*] dus, Jansenz [*Jansen)]. Vervolgens bij menu Stamboom > ondehoud > achernaam de naam Jansenz sorteren als Jansen.
Aangenomen dat u als achternaam de variante in het veld achternaam invult - zijnde de achternaam op de geboorteacte - gebruik ik de door Han Kortekaas gegeven methode als volgt: in het veld achternaam staat; variante [*originele naam*] dus, Jansenz [*Jansen)]. Vervolgens bij menu Stamboom > ondehoud > achernaam de naam Jansenz sorteren als Jansen.
- Frank
-
24 sep 2024 19:37 - 24 sep 2024 19:37
Denk dat je iets anders bedoelt.
Hier mijn uitleg naamsvariant moet in de persoonslijst ook opgenomen worden bij die naam v.b. Jansen als achternaam maar ook Janssen
Ga naar onderhoud -> achternaam zoek Janssen en in kolom Sorteren als
Rechtermuisknop : tekst sorteren als Jansen invoeren
Vervolgens komt Peter Jansen en Peter Janssen bij elkaar te staan in de persoonslijst.
Hier mijn uitleg naamsvariant moet in de persoonslijst ook opgenomen worden bij die naam v.b. Jansen als achternaam maar ook Janssen
Ga naar onderhoud -> achternaam zoek Janssen en in kolom Sorteren als
Rechtermuisknop : tekst sorteren als Jansen invoeren
Vervolgens komt Peter Jansen en Peter Janssen bij elkaar te staan in de persoonslijst.
Laatst bewerkt 24 sep 2024 19:37 door Frank .