- Bedankjes 0
transport van data
- Peter Wiss
- Auteur
Lees minder
Lees meer
transport van data
18 sep 2024 19:23
Een wat "verder" familielid wil ook Aldfaer gaan gebruiken. Hij vraagt of het mogelijk is om een copie te krijgen van mijn Aldfaer bestand. Daar heb ik op zich geen moeite mee, zij het dat hij van bepaalde personen geen (volledige) copie kan krijgen. Hoe kan ik eenvoudig bereiken om deze data niet te transporteren?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
Re: transport van data
18 sep 2024 21:35 - 18 sep 2024 21:37
Zet de privacy filter aan > exporteer een gedcom en vink de instellingen aan van de gegevens die mogen verzonden worden. Verstuur de gedcom naar het familielid, welke hij/zij kan importeren in Aldfaer
Laatst bewerkt 18 sep 2024 21:37 door JayCee.
- Peter Wiss
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
19 sep 2024 10:58
Maar dat betekent, dat dus bij ALLE personen bepaalde gegevens wel/dan wel niet geexporteerd worden. Wat ik bedoel, is, dat van enkele personen niet alle gegevens vermeld worden, en van de overige personen wel alle gegevens die ik heb aangevinkt. Is dat ook mogelijk?
- Han Kortekaas
-
19 sep 2024 12:57
Peter,
dat is in principe niet mogelijk omdat de Instellingen Gedcom nu eenmaal voor de hele stamboom (of Groep) gelden.
De personen waarvan niet alle gegevens verstuurd mogen worden zullen wel verspreid door het bestand zitten.
Je zou een kopie kunnen nemen van het hele bestand en gewoon de gegevens van die personen verwijderen waarna je dat aangepaste bestand opstuurt.
Een wat ingewikkelder proces is twee Groepen maken (1) het totale bestand (2) de aparte groep met te wijzigen gegevens . Het verschil tussen die twee groepen kun je een aparte stamboom (A) van laten maken en van Groep 2 een gedcom maken en alleen die gegevens aanvinken die mee mogen.. Die gedcom lees je in stamboom (A) in waarna je van alle personen in Groep 2 de koppeling moet herstellen want die koppeling met anderen is bij de gedcom teloor gegaan.
dat is in principe niet mogelijk omdat de Instellingen Gedcom nu eenmaal voor de hele stamboom (of Groep) gelden.
De personen waarvan niet alle gegevens verstuurd mogen worden zullen wel verspreid door het bestand zitten.
Je zou een kopie kunnen nemen van het hele bestand en gewoon de gegevens van die personen verwijderen waarna je dat aangepaste bestand opstuurt.
Een wat ingewikkelder proces is twee Groepen maken (1) het totale bestand (2) de aparte groep met te wijzigen gegevens . Het verschil tussen die twee groepen kun je een aparte stamboom (A) van laten maken en van Groep 2 een gedcom maken en alleen die gegevens aanvinken die mee mogen.. Die gedcom lees je in stamboom (A) in waarna je van alle personen in Groep 2 de koppeling moet herstellen want die koppeling met anderen is bij de gedcom teloor gegaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Peter Wiss