Foutmelding bij stamboom bewaren

Lees meer

Foutmelding bij stamboom bewaren

12 sep 2024 12:11
Beste, 
De laatste tijd krijg ik regelmatig een foutmelding bij het afsluiten van Aldfaer? Ik heb een screenshot bijgevoegd. Probleem is dat alles wat ik heb ingevoerd is verdwenen als ik Aldfaer dan afsluit. Is dat niet te vermijden? Kan ik iets doen om het verlies van informatie te vermijden voor ik Aldfaer afsluit?
Bedankt voor de goeie zorgen.
Jan Lenaerts

Lees meer

Re: Foutmelding bij stamboom bewaren

12 sep 2024 12:16
Meestal ontstaat dit als niet tijdig Stamboom>Opschonen en Stamboom>Bestandscontrole en -reparatie wordt gedraaid.

Het systeem geeft zelf aan dat het bestand opgeschoond moet worden.

Lees meer

24 sep 2024 18:51
Bedankt, ik zal die twee "opdrachten" meer uitvoeren.

Lees meer

24 sep 2024 19:03
Bijkomend vraagje, als ik, nadat ik de foutmelding gekregen heb, niets doe ben ik al het gene ik na opstarten heb ingegeven kwijt als ik afsluit. Als ik de twee "opdrachten" uitvoer behoud ik dan al die informatie? Want anders moet je, om problemen te vermijden regelmatig opslaan, ook terwijl je bezig bent.

Lees meer

24 sep 2024 22:34
Het euvel is dat in het begin de beloofde screenshot van die melding niet bijgesloten was dus in het algemeen;
Als u een melding krijgt dat Aldfaer de vorige keer niet goed is afgesloten, dan is de kans groot dat de mutaties die opgeslagen hadden moeten worden ook weg zijn.
Als u een melding van Opschonen continue negeert dan zal dat uiteindelijk tot problemen leiden.
Het is goed beleid om periodiek "bestandcontrole en -reparatie te draaien.
Het is goed beleid om periodiek de veiligheidskopieën extern op te slaan; de interne schijf kan zomaar crashen.

Tussendoor opslaan kan maar heeft weinig zin.

Lees meer

25 sep 2024 08:20
om zeker te zijn: tussentijds regelmatig control-S doen, dan is dat in ieder geval bewaard !!

Lees meer

25 sep 2024 09:33 - 25 sep 2024 09:37
@Jan
.... tussentijds regelmatig control-S doen, ....

Daarmee weten we nog niet of het probleem is opgelost. Wanneer wijzigingen/toevoegingen zijn aangebracht vraagt Aldfaer bij afsluiten altijd "Wijzigingen opslaan ?". Zo niet, ga naar instellingen > Algemeen en klik op "Toon alle dialogen".
Laatst bewerkt 25 sep 2024 09:37 door JayCee.

Lees meer

25 sep 2024 18:07
Een schatting : 10% van de meldingen op het forum worden met de suggestie "Bestand opschonen" beantwoord.
Waarom niet een pop up venster met die melding met 2 knoppen of een instelling
1) Nu handmatig (wat doet Ctrl+S gevolgd door Opschonen) of
2) Automatisch uitvoeren gevold met een instelling vink Automatisch en/of periode afhankelijk van de hoeveelheid mutaties b.v.

Denk dat dit helpt om veel problemen en vragen te voorkomen

Gemaakt door Kunena