vraag van genealogieonline.nl

Lees meer

vraag van genealogieonline.nl

09 sep 2024 15:26
Bescherm uw genealogische gegevens! Wat kunt u doen?Ik neem aan dat u grote waarde hecht aan de in uw stamboomprogramma ingevoerde genealogische gegevens. Een goed stamboomprogramma exporteert de gegevens in een GEDCOM formaat dat voldoet aan een courante versie van de GEDCOM specificatie en minimaliseert het gebruik van user-defined tags (die wel gedocumenteerd worden). Vraag het Aldfaer team of zij dit aspect van hun programma willen verbeteren, zodat uw informatie bij een export (en import) niet verloren gaat.

Lees meer

Re: vraag van genealogieonline.nl

10 sep 2024 19:32
tsja, die doopgetuigen...
als er geen oplossing komt maak ik die zelf. Ik ben in overleg met een programmeur die een scriptje kan bouwen om de notatie van doopgetuigen bij als ASSO tag bij de doopgetuigen te vertalen naar WITN tag bij de gedoopte. Het is technisch niet zo heel ingewikkeld. Het voordeel van zijn postscript porgammatje is dat je er nog meer woordvervangingen in kan plaatsen die allemaal met 1 klik van de knop worden toegepast.
Zo kun je steeds je geexporteerde GEDcom bestand aanpassen aan de vereiste bestemming, zonder dat je het bronbestand aanpast. of dat nou Genealogieonline is of iets anders.

Gemaakt door Kunena