Aldfaer.exe gaat niet open

Lees meer

Aldfaer.exe gaat niet open

02 sep 2024 21:20
Ik krijg het programma niet meeer open vanwege een fout in het .exe archief. Daarom heb ik aldfaer gedesinstalleerd en opnieuw geinstalleerd maar met  hetzelfde resultaat. Bijgaand stuur ik u 2 foto's van het foutbericht. Wat moet ik doen om dat op te lossen? 
Zou ik u kunnen bellen of een online gesprek kunnen voeren? Ik woon in Mexico, dus er is een tijdverschil van acht uur.
Met vriendelijke groet
Peter Winkel   

Lees meer

Re: Aldfaer.exe gaat niet open

02 sep 2024 22:42
Ik weet niet of u een standaard installatie heeft gedaan.
Voor een volledige de-installatie moet u ook de map C:\Aldfaer verwijderen want bij een de-installatie blijven er een paar bestandjes bestaan.

Lees meer

03 sep 2024 06:36
In aansluiting op mijn vorige bericht heb ik het volgende gedaan:
1) Aldfaer gedesinstalleerf.
2) NMet Norton Utilities zowel de hard disk als de code-registers gecorrigeerd.
3) PC opnieuw gestart
4) Ged.com opnieuw gedownloag vanaf Geneanet
5) Aldfaer opnieuw geinstalleerd.
Het resultaat is helaas hetzelfde, het programma kan niet geopend worden vanwege een fout in Aldfaer.exe. 
Wat ik niet gedaan heb is alle archieven van Aldfaer te verwijderen. Ik ben dus niet helemaal met een schone lei begonnen. Zou het daaraan kunnen liggen?
Het zou dramatisch zijn als ik de gegevens van meer dan 5000 personen kwijt zou raken, ook al heb ik de gegevens ook in geneanet. Aldfaer heeft mijn voorkeur. 
Ik hoop dat u mij spoedig kan helpen.
Met vriendelijke groet
Peter Winkel

Lees meer

03 sep 2024 09:16 - 03 sep 2024 09:20
Kijk eens in Norton of andere firewall of Aldfaer uitgesloten wordt van scannen; wellicht is de installatie niet compleet.

wat u beslist niet moet doen is het verwijderen van *.aldf en *.alx bestanden. Die bevatten de stamboomgegevens.

Voor een vervolg GEEN nieuw onderwerp starten maar in dit onderwerp een antwoord geven.
Laatst bewerkt 03 sep 2024 09:20 door Han Kortekaas.

Lees meer

03 sep 2024 17:02
Bedankt voor uw snel en duidelijk abtwoord. Ik zal een volledige des-installatie uitvoeren, zodat ik echt met een schone lei kan beginnen. Ik heb al jaren Norton Antivirus en heb niets gedaan waarcoor NAV mij ineens zou blokkeren. BAV zou mij dan ook waarschuwen.

Lees meer

03 sep 2024 18:12
Ik wil u even laten weten dat ik het programma opnieuw heb kunnen installeren en dat het goed werkt. Bedankt!

Lees meer

09 sep 2024 14:12
Ik heb een soortgelijke ervaring. Ik heb het programma gister gedownload en ben ermee aan de slag gegaan, maar toen ik het vandaag weer wilde openen kreeg ik de melding "unable to write to C:\Aldfaer.iniprogram". Ik dacht misschien moet ik het verplaatsen naar een andere map, maar ook dan geeft het programma aan daar niet te kunnen writen. Is het nodig het te verwijderen en opnieuw te downloaden en op andere plek te installeren?

Lees meer

09 sep 2024 16:45
Dit lijk erop dat de installatie onjuist is uitgevoerd. Bij een juiste installatie is deze voor:
Programma:

Data en bestanden:

Lees meer

09 sep 2024 20:45
Dat is inderdaad de locatie waar ik het geplaatst heb bij het downloaden. Pas toen vandaag gemeld werd dat daar niet schrijven, probeerde ik of als ik het verplaatste van C: het wel zou lukken. Maar ook op andere locaties werkte het niet.

Lees meer

09 sep 2024 22:47
is de locatie echt wel de map C:\Aldfaer\ met daarin alle onderdelen? Staat daar ook C:\Aldfaer\aldfaer.iniprogram en C:\Aldfaer\Aldfaer.exe?

Lees meer

10 sep 2024 11:03 - 10 sep 2024 11:12
Aanvulling op Han
De foutmelding "unable to write to C:\Aldfaer.iniprogram" geeft aan dat de installatie in C:\ is uitgevoerd en niet in C:\Aldfaer. Hetgeen de default installatie locatie is

Opmerking: vermoedelijk  is ook de installatie locatie van de bestanden foutief en staan deze in de OneDrive, wat niet mag !

Indien bovenstaand zo is, dient alles verwijderd te worden en de installatie opnieuw en nu juist uit te voeren.
Laatst bewerkt 10 sep 2024 11:12 door Ruud de Ruiter. Reden: installatie fout

Lees meer

11 sep 2024 16:31 - 11 sep 2024 16:34
in C: heeft zich inderdaad geen Aldfaer-map gevormd. Dit waren losse bestanden. 
Wel heeft zich in de Documenten bij installatie een map gevormd met ondermappen. 
Zie de bijlagen. 
Vreemd dat ik na installatie heb kunnen werken, maar de volgende dag niet meer kon openen. Of zouden mijn invoeringen allemaal niet opgeslagen zijn?
Kan ik het het beste volledig verwijderen en opnieuw doen?   
Laatst bewerkt 11 sep 2024 16:34 door Suze de Gruiter.

Gemaakt door Kunena