informatieverlies bij update naar genealogieonline

Lees meer

informatieverlies bij update naar genealogieonline

23 aug 2024 16:02
Genealogieonline raadt mij aan Aldfaer te vragen GEDCOM 5.5 of liever GEDCOM 7 specificatie te volgen om de gegevens goed te kunnen verwerken.
Bij het updaten van mijn  mijn stamboom op genealogieonline treedt inderdaad informatieverlies op. Wat moet ik doen om Aldfaer te vragen te doen wat  Genealogieonline aanraadt? 

Lees meer

Re: informatieverlies bij update naar genealogieonline

23 aug 2024 16:55
Interessant is te weten welke informatie u verloren bent bij de gedcom export naar GenealogieOnline, dus niet hun waarschuwing maar een echt voorbeeld.

De gedcom 7.0 is opgenomen in de komende versie Aldfaer 11.0; deze is nu in de laatste testfase.

Lees meer

24 aug 2024 15:57 - 24 aug 2024 16:30
Ik heb een steekproef uitgevoerd. Bij drie van de vier recent overleden personen zijn overlijdensplaats en -datum niet doorgekomen.
Misschien moet ik wachten tot GEDCOM 7 in functie is? Hoe kom ik er achter dat dat het geval is?

geen nieuw onderwerp starten! 

Laatst bewerkt 24 aug 2024 16:30 door Han Kortekaas.

Lees meer

24 aug 2024 16:02
Gedcom 7 verschilt v.w.b. de notering van overlijden niet van Gedcom 5.5.1.
Heb je misschien het privacyfilter ingeschakeld?

Lees meer

24 aug 2024 16:22 - 24 aug 2024 16:24
Paul,
u zegt "drie van de vier" niet aangepast. Behoudens de goede opmerking van Marianne, kunt u misschien aangeven wat het verschil is in de begrafenisvorm o.i.d. waarom de een wél en andere drie niet zijn overgekomen.
Is het niet zo dat bij GenealogieOnline je kunt kiezen voor een gehele update of alleen voor een update van de personen die in de gedcom aangeboden worden. Dus als die drie niet in de gedcom hebben gezeten dan worden ze niet bijgewerkt.

U kunt dat makkelijk controleren door de gedcom die u naar GenealogieOnline heeft gestuurd om die in een nieuw Aldfaer bestand te importeren.

Laatst bewerkt 24 aug 2024 16:24 door Han Kortekaas.

Gemaakt door Kunena