- Bedankjes 0
Gegevens verdwijnen
- Martin Pruimers
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Gegevens verdwijnen
22 aug 2024 13:36
Ik heb, "dankzij Microsoft" een Windows 11 pc gekocht in plaats van de Windows 10 pc die ik had. Op de pc heb ik de nieuwe versie van Aldfaer geïnstalleerd en mijn stamboombestand geïmporteerd.
Nu kan ik op de tabbladen Geboorte, Huwelijk en Overlijden niets invoeren. Als ik iets invoer (bijv. een datum of een bron) en ik ga naar het volgende veld (met muis of Tab-toets), verdwijnt het zojuist ingevoerde.
Ook als ik bij een partner de relatievorm wil wijzigen met mijn rechtermuisknop (of op de tab), lukt dit niet.
Is dit bekend en hoe los ik dit op?
Nu kan ik op de tabbladen Geboorte, Huwelijk en Overlijden niets invoeren. Als ik iets invoer (bijv. een datum of een bron) en ik ga naar het volgende veld (met muis of Tab-toets), verdwijnt het zojuist ingevoerde.
Ook als ik bij een partner de relatievorm wil wijzigen met mijn rechtermuisknop (of op de tab), lukt dit niet.
Is dit bekend en hoe los ik dit op?
- Han Kortekaas
-
Re: Gegevens verdwijnen
22 aug 2024 13:45
ga eens naar Menu > Stamboom > bestandscontrole en -reparatie.
- Martin Pruimers
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
23 aug 2024 13:01 - 23 aug 2024 13:18
Helaas, dit verhelpt het probleem niet. Sterker nog: nadat ik dit heb uitgevoeed, heb ik Aldfaer nog even afgesloten en gestart en dan krijg ik het advies om deze handeling nog een keer uit te voren. Dat heb ik natuurlijk gedaan, maar bij een volgende herstart van het programma krijg ik wéér dit advies.
Laatst bewerkt 23 aug 2024 13:18 door Martin Pruimers.
- Han Kortekaas
-
23 aug 2024 15:44
Heeft u voorgaande meldingen betreffende opschonen genegeerd?
Mijn advies was om Stamboom bestandscontrole en -reparatie te draaien en wel omdat blijkbaar mutaties niet werden uitgevoerd.
Doe dan eerst eens wat de melding zegt Stamboom > Opschonen en daarna de tweede Bestandscontrole.
Als dit niet helpt dan zult u een veiligheidskopie moeten terugzetten.
Voor het geval dat............kunt u eens kijken onder Menu > Zoek Aldfaer bestanden en controleer dan de versie waarmee uw stamboombestand is gemaakt. Daar moet 10.1 staan.
Mijn advies was om Stamboom bestandscontrole en -reparatie te draaien en wel omdat blijkbaar mutaties niet werden uitgevoerd.
Doe dan eerst eens wat de melding zegt Stamboom > Opschonen en daarna de tweede Bestandscontrole.
Als dit niet helpt dan zult u een veiligheidskopie moeten terugzetten.
Voor het geval dat............kunt u eens kijken onder Menu > Zoek Aldfaer bestanden en controleer dan de versie waarmee uw stamboombestand is gemaakt. Daar moet 10.1 staan.
- Ruud de Ruiter
-
24 aug 2024 17:18
Ik vermoed dat uw Aldfaer installatie op de Windows 11 PC automatisch de OneDrive voor installatie heeft gebruikt en dat dit uw probleem veroorzaakt omdat uw *.aldf bestand niet op de OneDrive mag staan maar in C:\documents\Aldfaer\Stambomen\ moet staan.
Klopt dat vermoeden ?
Klopt dat vermoeden ?
- Martin Pruimers
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
25 aug 2024 13:20
Ik heb als standaardlocatie, net als voorheen,
\Aldfaer. en ik heb versie 10.1.
Ik heb van alle programma's de gegevens op de
-partitie staan, omdat ik dan makkelijk een back-up van mijn gegevens op een externe harddisk kan zetten, die ik buiten mijn woning bewaar.
Ik heb de twee nu voorgestelde stappen uitgevoerd en nu werkt het weer als vanouds.
Bedankt voor de oplossing.
\Aldfaer. en ik heb versie 10.1.Ik heb van alle programma's de gegevens op de
-partitie staan, omdat ik dan makkelijk een back-up van mijn gegevens op een externe harddisk kan zetten, die ik buiten mijn woning bewaar.Ik heb de twee nu voorgestelde stappen uitgevoerd en nu werkt het weer als vanouds.
Bedankt voor de oplossing.