anonieme donor

Lees meer

anonieme donor

20 aug 2024 13:36
Hoe moet ik een (anonieme) donor van een bewust ongehuwde moeder vast leggen? Nu is het een onbekende relatie met NN. Dat is voor mij te algemeen, dat zou duidelijker moeten zijn lijkt me.

Thibaud

Lees meer

Re: anonieme donor

20 aug 2024 15:32
U zou ook i.p.v. "N.N."  [*Donor*]  kunnen vermelden. Alleen u ziet dit, want ook de bewust ongehuwde moeder zal het niet prettig vinden te zien dat ze iets heeft gehad met N.N. Door daar [*Donor*] te vermelden heeft u wel de werkelijkheid te pakken.

Er zijn wellicht andere wijzen van registratie, zoals de partner achterwege te laten en bij het kind [*Donorvader*]  te vermelden in de geboortenotitie. Dat laatste zou mijn voorkeur hebben.

Lees meer

21 aug 2024 14:54
Dag Han,
Kan ik jouw voorkeur ook het beste toepassen bij een geregistreerd partnerschap van 2 vrouwen met elke vrouw 1 kind van dezelfde donor?

Lees meer

21 aug 2024 16:33
Douwe
er zijn vele wegen die naar Rome leiden en ik heb de wijsheid niet in pacht............
Maar dat zou je kunnen doen en dan iets meer bv [*dezelfde donorvader als xxxxxx*]

Lees meer

21 aug 2024 17:11
Ik denk er even over.
Heb nu de donor staan met NN als voornaam en NN als achternaam en geen relatie.

Lees meer

21 aug 2024 20:15
Een eigen visie:

@Thibaud
On dit geval is het m.i. geen 'onbekende relatie' maar 'geen relatie'. Gezien het een bewuste keuze is van de moeder zou ik Donor als achternaam gebruiken, eventueel met NN als voornaam. Indien er meerdere donoren voorkomen is een index als voornaam, bv. 'X', een oplossing om de donoren van elkaar te onderscheiden.

@Douwe
Als achternaam voor de vader van beide kinderen bv. 'Donor X' met NN als voornaam.

In alle gevallen is, zoals eerder door Han aangegeven, een passende notitie bij geboorte, al dan niet in beveiligde tekst, een verduidelijking. 

Lees meer

22 aug 2024 11:57
Bedankt Jaycee,
Ik had al een notitie geplaatst bij de geboorten. Ook aangegeven dat de niet natuurlijke moeder bij de burgerlijke stand staat aangegeven als 2e moeder van het kind.
Ik denk er nog over na of ik NN zowel als voornaam als achternaam laat staan of een alternatief zoals aangedragen door Han of jou zal gaan gebruiken.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Gemaakt door Kunena