automatisch reservekopie maken

Lees meer

automatisch reservekopie maken

19 aug 2024 21:39
Beste Aldfaer-gebruiker,

Vandaag overkwam mij het volgende: Na het verplaatsen van mijn laptop uit mijn tuin naar mijn woonkamer, waarbij ik het beeldscherm open heb laten staan, zie ik op mijn zwart beeldscherm alleen de muispijl staan. Deze muispijl krijg ik niet in beweging, noch door mijn muis te bewegen (het rode lampje onder de muis brandt niet) noch door over het muispad te vegen. Geen enkele toets doet het. Ik heb enige malen op de aan/uitknop gedrukt, maar de pijlcursor bleef op dezelfde plaats in beeld. Ook Ctrl+Alt+Del werkt niet. Op een gegeven moment krijg ik een blauw scherm met de tekst dat er wat aan de hand was met mijn laptop, vervolgens start de laptop op. Ik was wederom bezig geweest met mijn stamboom, en alle gegevens die ik vandaag heb toegevoegd / gewijzigd zijn blijkbaar niet verwerkt. Het programma Aldfaer opent waar ik deze gisteren mee heb afgesloten. Wat is er aan de hand geweest met mijn laptop?                        Vragen over Aldfaer:
* Hoe kan ik tussentijds automatisch, bijvoorbeeld elk half uur na het starten van het programma Aldfaer, een (veiligheids- of reserve-) kopie maken van waar ik met mijn stamboom in het programma Aldfaer mee bezig ben?
* Hoe wordt deze automatisch gemaakte kopie weggeschreven en waar, zodat ik deze bij een noodgeval weer kan openen om zo weer verder te gaan op de plaats waar ik ben gebleven?

Graag uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Adri Huijgens

Lees meer

Re: automatisch reservekopie maken

20 aug 2024 07:49 - 20 aug 2024 07:51
De laptop: een Windows update?

Veiligheidskopie: Ctrl+I > instelling voor veiligheidskopie en druk vervolgens op toets F1, een rechtreekse verwijzing naar de betreffende pagina in de help.
Lukt het niet met F1, ga naar de help > documentatie en zoek met trefwoorden:  "Een veiligheidskopie maken".

Mutaties opslaan kan ook telkens via het disketje in de knoppenbalk.
Laatst bewerkt 20 aug 2024 07:51 door JayCee.

Gemaakt door Kunena