- Bedankjes 0
personenlijst openen (ook met Shift+Ctrl+P)
- Louis de Wit
- Auteur
Lees minder
Lees meer
personenlijst openen (ook met Shift+Ctrl+P)
12 aug 2024 17:03
Vanaf een ruime maand geleden kan ik de personenlijst niet meer openen, noch door te klikken op de betreffende button boven in de menubalk, noch door de toetscombinatie (Shift+Ctrl+P).
In deze periode heb ik geen software update gedaan en werkte ik met versie 10.0
Ik heb inmiddels al de software opnieuw geïnstalleerd, echter zonder resultaat.
Ook heb ik bij de instellingen "Personenlijst zichtbaar" aangevinkt, maar dan worden die gegevens naast het hoofdscherm weergegeven en dat is niet de bedoeling.
Wat kan de oorzaak, nee wat kan de oplossing zijn?
In deze periode heb ik geen software update gedaan en werkte ik met versie 10.0
Ik heb inmiddels al de software opnieuw geïnstalleerd, echter zonder resultaat.
Ook heb ik bij de instellingen "Personenlijst zichtbaar" aangevinkt, maar dan worden die gegevens naast het hoofdscherm weergegeven en dat is niet de bedoeling.
Wat kan de oorzaak, nee wat kan de oplossing zijn?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
Re: personenlijst openen (ook met Shift+Ctrl+P)
12 aug 2024 21:25 - 12 aug 2024 21:25
Gebruikt of heeft u een tweede scherm gebruikt? Kijk eens onder menu 'Venster' of die daar vermeld staat.
Laatst bewerkt 12 aug 2024 21:25 door JayCee.
- Louis de Wit
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
13 aug 2024 10:06
Ik gebruik inderdaad, maar al lange tijd twee schermen. Bij de optie venster worden het hoofdvenster en de personenlijst genoemd. Als ik alle vensters sluit en opnieuw de personenlijst opvraag komt die wel weer in de optie venster te staan, maar de personenlijst is nergens te vinden. Eerder, toen werkte ik ook al met twee schermen, kwam de personenlijst op het scherm van mijn notebook. Ik heb nu alle apps geminimaliseerd en vind de personenlijst nog steeds niet.
Dan dus maar de optie, tweede scherm afkoppelen.
En jawel hoor, de personenlijst komt nu wel weer te voorschijn.
Koppel ik nu het tweede scherm weer aan is de personenlijst wel weer beschikbaar. en is nu ook direct beschikbaar na aanklikken van de optie personenlijst in de menubalk.
Schiet mij maar lek, maar het probleem is in ieder geval opgelost.
Daarvoor hartelijk dank.
Dan dus maar de optie, tweede scherm afkoppelen.
En jawel hoor, de personenlijst komt nu wel weer te voorschijn.
Koppel ik nu het tweede scherm weer aan is de personenlijst wel weer beschikbaar. en is nu ook direct beschikbaar na aanklikken van de optie personenlijst in de menubalk.
Schiet mij maar lek, maar het probleem is in ieder geval opgelost.
Daarvoor hartelijk dank.
- Ruud de Ruiter
-
13 aug 2024 15:47
Aldfaer onthoudt de plaats/scherm van de personenijst (of ieder ander venster)
De remedie is simpel, zorg dat Aldfaer onthoudt dat bij opstarten deze venster op het 1e venster staan en eerst dan afsluiten. Dus eerst verslepen naar 1e schern en dan pas afsluiten.
Met welke versie Aldfaer werkt u want dat lijkt versie 8.xx te zijn
De remedie is simpel, zorg dat Aldfaer onthoudt dat bij opstarten deze venster op het 1e venster staan en eerst dan afsluiten. Dus eerst verslepen naar 1e schern en dan pas afsluiten.
Met welke versie Aldfaer werkt u want dat lijkt versie 8.xx te zijn
- Louis de Wit
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
15 aug 2024 12:32
Ik werkte met 10.1. Maar omdat ik de personenlijst niet meer kreeg heb ik 8.1 of zo geïnstalleerd om te zien of het dan wel werkte. Nee dus en werk nu weer met 10.1
Hoe het is gekomen weet ik niet maar nu heb ik de personenlijst weer op hetzelfde scherm als het de personenlijst.
Ik heb eerder mogelijk de personenlijst op het tweede scherm gezet en geminimaliseerd, waardoor ik die later niet meer vond.
Alles werkte weer goed dus : opgelost.
Hoe het is gekomen weet ik niet maar nu heb ik de personenlijst weer op hetzelfde scherm als het de personenlijst.
Ik heb eerder mogelijk de personenlijst op het tweede scherm gezet en geminimaliseerd, waardoor ik die later niet meer vond.
Alles werkte weer goed dus : opgelost.