- Bedankjes 0
Is het mogelijk om uit een groep individuën te verwijderen?
- Michaël Boers
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Is het mogelijk om uit een groep individuën te verwijderen?
01 aug 2024 14:37
Ik heb een groep gemaakt op basis van selectiecriteria. Aangezien ik met de selectiecriteria niet precies kon bereiken wat ik wil, bevat de groep een aantal individuën die ik niet in de groep wil hebben. Ik zoek nu naar een manier om handmatig de ongewensten uit de groep te gooien.
Ik verwacht dat ik eerst de leden van de groep naar een andere groep moet kopiëren en dat ik dan de individuele leden van de nieuwe groep kan verwijderen.
Maar ik zie geen mogelijkheid om de leden van een groep te kopiëren, alleen de mogelijkheid om de gehele groep, inclusief de selectiecriteria te kopiëren.
Is er een andere manier om te doen wat ik wil?
Michaël
Ik verwacht dat ik eerst de leden van de groep naar een andere groep moet kopiëren en dat ik dan de individuele leden van de nieuwe groep kan verwijderen.
Maar ik zie geen mogelijkheid om de leden van een groep te kopiëren, alleen de mogelijkheid om de gehele groep, inclusief de selectiecriteria te kopiëren.
Is er een andere manier om te doen wat ik wil?
Michaël
- Han Kortekaas
-
Re: Is het mogelijk om uit een groep individuën te verwijderen?
01 aug 2024 16:04 - 02 aug 2024 10:12
Michaël,
maak een groep van de mensen die je niet wilt hebben. Dus voeg iedere keer iemand toe.
Via Tonen groepen kun je het verschil bepalen tussen twee Groepen, dus de Grote groep gebaseerd op een formule en de aparte.
Vink die twee groepen aan en het tweede icoontje bovenin van rechts "slechts in één van de geselecteerde groepen voorkomen".
Daar kun je een nieuwe stamboom van maken of gedcom.
maak een groep van de mensen die je niet wilt hebben. Dus voeg iedere keer iemand toe.
Via Tonen groepen kun je het verschil bepalen tussen twee Groepen, dus de Grote groep gebaseerd op een formule en de aparte.
Vink die twee groepen aan en het tweede icoontje bovenin van rechts "slechts in één van de geselecteerde groepen voorkomen".
Daar kun je een nieuwe stamboom van maken of gedcom.
Laatst bewerkt 02 aug 2024 10:12 door Han Kortekaas. Reden: typo
- Michaël Boers
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
01 aug 2024 23:09
Dank je wel Han,
Het is een beetje indirecte methode, maar ik begrijp hoe dit kan werken.
Michaël
Het is een beetje indirecte methode, maar ik begrijp hoe dit kan werken.
Michaël
- Michaël Boers
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
02 aug 2024 11:30
Met de methode door Han aangedragen is me gelukt wat ik wilde bereiken. Ik heb het gevoel dat ik nog aardig wat voordeel kan halen uit het beter begrijpen en gebruik maken van Groepen.
Michaël
Michaël