Mogelijk gelijke personen ondanks verschillende ouders

Lees meer

Mogelijk gelijke personen ondanks verschillende ouders

25 jun 2024 15:16 - 25 jun 2024 15:20
Menu > Stamboom > Controleer gegevens > Mogelijk dubbele personen 79% > geen vink van controle uitsluiten

Er wordt blijkbaar alleen op individuele personen gecontroleerd zonder te kijken naar wie de ouders zijn
Worden er bij mij helaas 486 mogelijke dubbele vermeldingen vermeld, zelfs als de eerste persoon is overleden vóór geboorte tweede persoon
Om deze meldingen te voorkomen dien ik dus 972 vinken “uitsluiten van controle” te zetten. Meer dan “even” werk, wat ik dus maar niet doe.Derhalve het verzoek om bij de controle ook naar de ouders te kijken.

Tevens een 2e “oud” verzoek: de “sleep” instelling % zekerheid te vervangen door uitval waardes 10, 20, 30 etc %
Laatst bewerkt 25 jun 2024 15:20 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

Re: Mogelijk gelijke personen ondanks verschillende ouders

25 jun 2024 17:15
advies is om toch eens een andere waarde te gebruiken dat de genoemde 79%.
Ik sta niet achter het idee van gelijke -/ niet gelijke ouders want koppelingen ouder - kind kunnen verkeerd staan.

Ik zie geen meerwaarde in het aanbrengen van een stappenniveau.

Lees meer

25 jun 2024 21:08 - 25 jun 2024 21:09
100% ? Geen resultaat.
Ik denk dat ik duidelijk aangetoond heb dat de huidige methode niet kompleet is want blijkbaar wordt alleen op persoonsnaam en geb/doop datum getest.

Koppelingen kunnen verkeerd staan. Zwakke redenering

% in stappen (of waarde) invoeren. Probeer eens een gewenst % te kiezen, praktisch niet te doen
Laatst bewerkt 25 jun 2024 21:09 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

27 jun 2024 12:24
Ruud,
Wanneer je links of rechts van van de blauwe pijl van de Minimale overeenkomst
Klikt zal de percentage met 2 verhoogt dan wel verlaagd worden
Dus van 70% tot 100% in stappen van 2 %.
In de versie 11RC kun je dan gebruik maken om te bepalen of de beide gegevens gelijk zijn en dan kun je ze eventueel samenvoegen
In je niet samenvoegt kun je dan als 'geen dubbele' laten noteren.

Gemaakt door Kunena