McAfee houdt download versie 10 tegen

Lees meer

McAfee houdt download versie 10 tegen

21 jun 2024 20:45
Hallo, ik zie dat versie 11 er aan zit te komen en raak een beetje in paniek.
Ik werk (nog steeds) met versie 8 en wilde vandaag versie 10 downloaden, maar mijn virusprogramma McAfee houdt de download tegen: onveilig.
Ik weet dat er geen virus in de download zit, want hetzelfde probleem had ik ook bij het downloaden van versie 9.
Anne gaf toen aan dat er geen virus in Aldfaer aanwezig was, maar dat dit een probleem was van McAfee en dat hij er niets aan kon / ging doen.
Daarom heb ik versie 9 maar over geslagen. Maar ook versie 10 kan ik niet downloaden; laat staan installeren. 
Volgens mij is de enige mogelijkheid om McAfee (tijdelijk) uit te schakelen; versie 10 te downloaden en te installeren en daarna McAfee weer in te schakelen.
Ik heb al op internet gekeken hoe McAfee uit te schakelen, maar ik kom er niet uit: het lukt mij niet!
Weet iemand een oplossing om McAfee uit te schakelen of dat ik zonder uitschakeling toch versie 10 kan downloaden?
Als jullie tips hebben: graag.
Maar alsjeblieft wel in simpele taal want ik ben echt een digibeet.
Mvg Ad Lans

Lees meer

Re: McAfee houdt download versie 10 tegen

21 jun 2024 21:58
Misschien heb ik een mogelijke oplossing, die ik bij andere programma's of bestanden zie, die niet gedownload kunnen worden, vanwege de virusscanner die reageert.
Vaak staat bij de mededeling dat het niet kan worden gedownload ook de melding 'meer informatie' of iets dergelijks. Daar zou je op kunnen klikken.
Vervolgens krijg je dan een tekst als 'toch uitvoeren' of 'toch installeren'. Daar kun je dan op klikken en dan zou het moeten lukken.
Het komt met name voor bij zichzelf uitpakkende bestanden. Wanneer het bestand eindigt op .zip kun je de mededeling van de virusscanner misschien ontwijken.
Succes ermee.
Groetjes
Frans Roelvink 

Lees meer

21 jun 2024 22:09
Ik gebruik MacAfee niet, maar gewoon de standaard en gratis Microsoft Defender, maar volgens mij kan je bij een beetje Anti-virus programma in geval van een dergelijke melding aangeven dat het een vertrouwde downoad betreft

Lees meer

22 jun 2024 08:51
McAfee tijdelijk uitschakelen bij de download voorkomt blokkade , zie  nl.wikihow.com/McAfee-uitschakelen  
Daarna Aldfaer als veilig programma aanmerken dmv een uitzonderingsregel  , zie hiervoor
www.mcafee.com/support/?locale=nl-NL&art...l&shell=article-view  

Lees meer

22 jun 2024 10:23
Frans, dank je wel :-)

Lees meer

22 jun 2024 10:23
Ruud, ook jij bedankt :-).

Lees meer

22 jun 2024 10:24
Jos, jij ook bedankt.
Prima tip: ik ben weer helemaal bij en blij :-)

Gemaakt door Kunena