- Bedankjes 0
Hoofdscherm, tabblad "Persoon"
- Henk Paauwe
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Hoofdscherm, tabblad "Persoon"
30 mei 2024 12:21
In het tabblad "Persoon" wordt in mijn huidige weergave als het ware een "tijdlijn" getoond, d.w.z. middels het opsommen van gebeurtenissen in twee kolommen:
1. Leeftijd en 2. Persoon.
De getoonde gebeurtenissen gaan nu echter ook over ooms /tantes en neven/nichten.
Dat vind ik te veel.
Eigenlijk wil ik dit aanpassen/beperken tot enkel het tonen van gebeurtenissen van vader/moeder, broers/zussen en zonen/dochters.
Vraag: is het mogelijk om dat aan te passen? Zo ja, hoe doe ik dat?
Groeten, Henk Paauwe
1. Leeftijd en 2. Persoon.
De getoonde gebeurtenissen gaan nu echter ook over ooms /tantes en neven/nichten.
Dat vind ik te veel.
Eigenlijk wil ik dit aanpassen/beperken tot enkel het tonen van gebeurtenissen van vader/moeder, broers/zussen en zonen/dochters.
Vraag: is het mogelijk om dat aan te passen? Zo ja, hoe doe ik dat?
Groeten, Henk Paauwe
- Han Kortekaas
-
Re: Hoofdscherm, tabblad "Persoon"
30 mei 2024 12:51
Dat is niet aan te passen. U kunt wel dit onderdeel niet op het scherm tonen, zie Extra > Instellingen>Vensters
- Jaap Medema
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 6
01 jun 2024 12:17
Dat was in eerdere versies toch wel te beïnvloeden?
Ook nu nog volgens de Helptekst: Stamboom/Eigenschappen/ F1 / Verwantschap, maar functioneert niet meer .
Groet,
Jaap
Ook nu nog volgens de Helptekst: Stamboom/Eigenschappen/ F1 / Verwantschap, maar functioneert niet meer .
Groet,
Jaap
- Evert
01 jun 2024 14:20 - 01 jun 2024 14:22
Jaap,
Met: Stamboom/Eigenschappen kun je via het instellen van de verwantschapsgraad hier wat aan doen.
Dat werkt bij mij in ieder geval wel.
Groet,
Evert.
Met: Stamboom/Eigenschappen kun je via het instellen van de verwantschapsgraad hier wat aan doen.
Dat werkt bij mij in ieder geval wel.
Groet,
Evert.
Laatst bewerkt 01 jun 2024 14:22 door Evert. Reden: aanvulling
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Han Kortekaas, JayCee
- Han Kortekaas
-
01 jun 2024 14:45
Mijn parate kennis is weer wat bijgespijkerd.
Op het venster Stamboom>Eigenschappen kun je de maximum verwantschapsgraad op 1 stellen, waarmee het leeftijdenoverzicht beperkt wordt tot het gezin.
Op dat venster kom je met F1 in de Help en onder verwantschap staat de uitleg.
Op het venster Stamboom>Eigenschappen kun je de maximum verwantschapsgraad op 1 stellen, waarmee het leeftijdenoverzicht beperkt wordt tot het gezin.
Op dat venster kom je met F1 in de Help en onder verwantschap staat de uitleg.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Meije van Slageren
- Henk Paauwe
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
05 jun 2024 15:08
Dank voor het antwoord. De standaardinstelling bij "Maximum verwantschapsgraad" is dus 3 en daardoor kan ik dit versimpelen naar 1 of 2.
Ik ga het gewoon uitproberen en dan zie ik vanzelf wel welke verwantschapsgraad (1 of 2) het beste past bij mijn persoonlijke voorkeur.
Fijn dat het toch kan worden aangepast.
Ik ga het gewoon uitproberen en dan zie ik vanzelf wel welke verwantschapsgraad (1 of 2) het beste past bij mijn persoonlijke voorkeur.
Fijn dat het toch kan worden aangepast.