- Bedankjes 0
aldfaer.net niet beveiligd
- Cees Feringa
- Auteur
Lees minder
Lees meer
aldfaer.net niet beveiligd
22 mei 2024 17:03 - 22 mei 2024 17:05
De website van Aldafer heeft de beveiling niet op orde. Geen https ondersteuning. Zie bijgevoegd printscreen.
Daardoor voor mij niet mogelijk het programma te downloaden.
Daardoor voor mij niet mogelijk het programma te downloaden.
Laatst bewerkt 22 mei 2024 17:05 door Cees Feringa. Reden: printscreen
- Ruud de Ruiter
-
Re: aldfaer.net niet beveiligd
22 mei 2024 18:40
Bijlage doet niets
Ik vermoed eerder dat uw anti-malware dwars ligt. Als u een dergelijke melding krijgt dient u aan te geven dat Aldfaer een vertrowd programma is.
Ik vermoed eerder dat uw anti-malware dwars ligt. Als u een dergelijke melding krijgt dient u aan te geven dat Aldfaer een vertrowd programma is.
- AboutTime
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
24 mei 2024 10:59
@Ruudderuiter Het heeft hier niets te maken met de anti-malware maar met het beveiligingscertificaat van de website (aldfaer.net)
Het is wettelijk verplicht om, als er persoonsgegevens verzonden worden via een website, dit beveiligd te doen.
Aangezien er een contactformulier op aldfaer.net aanwezig is, is een geldig certificaat verplicht (GDPR/AVG). Dit b.v. om man-in-the-middle attacks te voorkomen of het ondervangen van persoonsgegevens.
Teven vinden zoekmachines "het fijn" als de beveiliging op orde is.
Bij de meeste hostingpartijen is het eenvoudig en kosteloos om een Let's Encrypt certificaat te installeren.
Tip: dit zou de webmastereenvoudig kunnen instellen. ( transip.nl - een-ssl-certificaat-in-apache-installeren )
Het is wettelijk verplicht om, als er persoonsgegevens verzonden worden via een website, dit beveiligd te doen.
Aangezien er een contactformulier op aldfaer.net aanwezig is, is een geldig certificaat verplicht (GDPR/AVG). Dit b.v. om man-in-the-middle attacks te voorkomen of het ondervangen van persoonsgegevens.
Bij de meeste hostingpartijen is het eenvoudig en kosteloos om een Let's Encrypt certificaat te installeren.
Tip: dit zou de webmastereenvoudig kunnen instellen. ( transip.nl - een-ssl-certificaat-in-apache-installeren )
- Cees Feringa
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
24 mei 2024 11:36
Het is dommigheid om een advies te negeren dat een site onveilig kan zijn. De aanbieder moet gewoon de zaakjes op orde hebben.
Alsnog weer de bijlage.
Alsnog weer de bijlage.
- Han Kortekaas
-
24 mei 2024 12:53
aan de hand van uw printscreen zie ik dat u al Aldfaer geïnstalleerd hebt staan. Dus de vraag is wat u eigenlijk wilt doen. Als het gaat om een update dan kunt u bijvoorbeeld bij Menu>Extra>Instellingen een vinkje zetten bij 'Controleren op updates bij opstarten".
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 302
24 mei 2024 17:21
Han,
Cees bedoelt dat indien er gebruik wordt gemaakt van de website van Aldfaer via aldfaer.net/sitemap/index.php en er een opmerking staat dat Aldfaer niet beveiligd is.
Zie onderstaande tekst
Cees bedoelt dat indien er gebruik wordt gemaakt van de website van Aldfaer via aldfaer.net/sitemap/index.php en er een opmerking staat dat Aldfaer niet beveiligd is.
Zie onderstaande tekst
- Ruud de Ruiter
-
24 mei 2024 18:04
Mag ik even.
Aldfaer.net vraagt geen registratie of wat dan ook. De site is vrij toegankelijk en volgens mij registreett niets. Dus tegen wat moet Aldfaer.net en7of de gebruiker zich beschermen ??
Aldfaer.net vraagt geen registratie of wat dan ook. De site is vrij toegankelijk en volgens mij registreett niets. Dus tegen wat moet Aldfaer.net en7of de gebruiker zich beschermen ??
- AboutTime
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
24 mei 2024 18:24
Han & Ruud: met alle respect, jullie zitten er behoorlijk naast.
Het gaat n.l. over de WEBSITE en niet over het programma Aldfaer.
Het (beveligings)certificaat is het slotje wat je moet zien als je doet telebankieren (zie bijlage)
Een certificaat is niet nodig op een website als er GEEN persoonsgegevens worden verzonden (geen contactformulier)
Het gaat n.l. over de WEBSITE en niet over het programma Aldfaer.
Het (beveligings)certificaat is het slotje wat je moet zien als je doet telebankieren (zie bijlage)
Een certificaat is niet nodig op een website als er GEEN persoonsgegevens worden verzonden (geen contactformulier)
Houdt dus aub de website en het programma goed uit elkaar als het over het websitecertificaat gaat.Zoals in eerder bericht: Aangezien er een contactformulier op aldfaer.net aanwezig is, is een geldig certificaat verplicht (GDPR/AVG). Dit b.v. om man-in-the-middle attacks te voorkomen of het ondervangen van persoonsgegevens.
- Han Kortekaas
-
24 mei 2024 18:37 - 24 mei 2024 18:37
@abouttime
als u mijn antwoord heeft gelezen dan heb ik het over het feit dat er de behoefte werd uitgesproken om Aldfaer te downloaden. En daar ging mijn antwoord over omdat ik zag dat Aldfaer bij de vraagsteller al geïnstalleerd was. De essentie van een beveiligde verbinding weet ik alles van. En Aldfaer.net heeft inderdaad geen HTTPS protocol.
Vele browsers staan evenwel een download toe, maar dan moet de gebruiker wel een extra akkoord geven.
@Meije
zie bovenstaand
als u mijn antwoord heeft gelezen dan heb ik het over het feit dat er de behoefte werd uitgesproken om Aldfaer te downloaden. En daar ging mijn antwoord over omdat ik zag dat Aldfaer bij de vraagsteller al geïnstalleerd was. De essentie van een beveiligde verbinding weet ik alles van. En Aldfaer.net heeft inderdaad geen HTTPS protocol.
Vele browsers staan evenwel een download toe, maar dan moet de gebruiker wel een extra akkoord geven.
@Meije
zie bovenstaand
Laatst bewerkt 24 mei 2024 18:37 door Han Kortekaas.
- Cees Feringa
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
25 mei 2024 10:22 - 25 mei 2024 10:26
Ik heb om het probleem in dit forum aan te geven mijn eigen computer gebruikt. Vandaar de oorsprong van de printscreen.De voorgeschiedenis was de volgende.
Ik ben redelijk ervaren in het genealogisch veld. Daarom krijg ik nog wel eens een vraag op dat gebied.
In dit geval zou ik iemand helpen om Aldfaer op diens computer te installeren (nadat ik verteld had over mijn ervaringen met dat programma)
Als dan deze waarschuwing verschijnt, staat zowel de website Aldfaer.net als ik behoorlijk voor aap.
Ik begrijp niet wat er zo moeilijk is om aan de hedendaagse vereisten van een veilige website te voldoen.
En er zijn vele niet geroutineerde computergebruikers, die tegenwoordig geleerd worden voorzichtig te zijn.
Akkoord geven tot doorgaan op een website nà een waarschuwing is dommigheid en kan (in andere gevallen) tot veel ellende leiden.
Ik ben redelijk ervaren in het genealogisch veld. Daarom krijg ik nog wel eens een vraag op dat gebied.
In dit geval zou ik iemand helpen om Aldfaer op diens computer te installeren (nadat ik verteld had over mijn ervaringen met dat programma)
Als dan deze waarschuwing verschijnt, staat zowel de website Aldfaer.net als ik behoorlijk voor aap.
Ik begrijp niet wat er zo moeilijk is om aan de hedendaagse vereisten van een veilige website te voldoen.
En er zijn vele niet geroutineerde computergebruikers, die tegenwoordig geleerd worden voorzichtig te zijn.
Akkoord geven tot doorgaan op een website nà een waarschuwing is dommigheid en kan (in andere gevallen) tot veel ellende leiden.
Laatst bewerkt 25 mei 2024 10:26 door Cees Feringa. Reden: tekstverbetering
- Wim Rozendaal
-
26 mei 2024 11:26
Op dit ogenblik zijn wij bezig een nieuwe website voor aldfaer.net, aldfaer.org en de andere alternatieve achtervoegsels te maken. Die zal zeker een https certificaat bevatten.
Overigens hebben wij aldfaerforum bewust op een andere site geplaatst waardoor al persoonsgegevens die worden bewaard daar zijn opgeslagen en er geen persoonsgegevens staan op aldfaer.net (.com etc).
Overigens hebben wij aldfaerforum bewust op een andere site geplaatst waardoor al persoonsgegevens die worden bewaard daar zijn opgeslagen en er geen persoonsgegevens staan op aldfaer.net (.com etc).
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Cees Feringa