Twee bestanden samenvoegen

Lees meer

Twee bestanden samenvoegen

18 mei 2024 18:51
Hallo. De afgelopen jaren heb ik bij tijd en wijle een behoorlijk bestand van mijn familie opgebouwd. Echter, op een gegeven moment heb ik een fout gemaakt doordat ik zowel thuis als ook op reis bezig was met Aldfaer, met twee verschillende computers. Ik heb destijds verzuimd om het geactualiseerde bestand op mijn notebook over te zetten naar mijn pc, en heb daarna vrolijk mijn bestand op de pc zitten te bewerken. Nu heb ik dus helaas twee verschillende bestanden en sta voor een probleem: 1) moet ik het bestand op mijn pc (dit is mijn hoofdbestand) nu handmatig aanvullen met de ontbrekende gegevens die wel op mijn notebook staan?; 2) is er een mogelijkheid om de bestanden op mijn pc en notebook samen te voegen en zo veel tijd te besparen? Hopelijk kan iemand mij helpen. Ik heb wel al de personenlijst op beide bestanden met elkaar vergeleken en een lijstje gemaakt van de gegevens die niet overeen komen: het gaat (slechts) om een dertigtal namen die ik zou moeten aanvullen. Bij voorbaat dank voor uw suggesties. Met vriendelijke groeten. Hans.    

Lees meer

Re: Twee bestanden samenvoegen

18 mei 2024 19:28
Onderstaande links zullen u hierbij helpen:

Samenvoegen stamboombestanden en Ontdubbelen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Hans Roskamp

Lees meer

Re: Twee bestanden samenvoegen

19 mei 2024 13:08
Als u al een verschil heeft van de personenlijst dan zou ik eerst dat verschil eens bijwerken; het samenvoegen kan wel eens veel meer werk opleveren! Maar naast de Personen zijn er ook Feiten, Notities en Bronnen.  Ook daarvan kunt u van beide stambomen lijsten maken en visueel vergelijken.

Gemaakt door Kunena