Data corrupt of programma fout?

Lees meer

Data corrupt of programma fout?

17 mrt 2024 16:27
Ik heb een stamboom met ruim 2500 personen en 48 generaties. Werkt allemaal prima, tot een paar dagen geleden ... Ik positioneer op een persoon uit generatie 40 en maak dan het Bonusrapport ParenteelVerticaal, met 40 generaties diep. Dit werkte altijd goed, maar gaat nu niet meer dan 8 generaties diep. Als ik andersom werk, dus vanuit generatie 1 en dan een kwartierstaat (tekst of grafisch), dan kom ik altijd wel uit op generatie 40. Ook de tekstrapporten 'Parenteel' zijn (zo te zien) goed (gaan van 40 naar 1).
De fout lijkt dus te zitten in de programmatuur van Bonusrapport ParenteelVerticaal. De reden dat ik ook enigszins aan een data fout denk is dat ik bezig ben geweest met het verwijderen van enkele dubbelen en dat is, met ontkoppel-acties e.d., altijd een beetje gedoe.
Ik heb veiligheidskopieën van een aantal dagen eerder teruggezet, maar ik houd hetzelfde probleem. Ook exporteren naar GEDCOM en dan importeren in een nieuwe stamboom lost het probleem niet op.

Lees meer

Re: Data corrupt of programma fout?

17 mrt 2024 17:05
Aad,
draai eens Stamboom > Controleer gegevens > Kwartierlussen

Lees meer

18 mrt 2024 09:09
Controleer kwartierlussen:  "Er is geen resultaat gevonden". Ik heb inmiddels ook ontdekt dat het probleem (dat Bonus rapport 'ParenteelVerticaal' niet goed werkt) ook in andere stambomen optreedt en ook in heel simpele gevallen. Het lijkt of er buiten de stamboom zelf ergens data is (een hulp tabel of zo?) die corrupt is.

Lees meer

18 mrt 2024 10:03
Er zijn buiten de Aldfaer stamboom geen andere bestanden die geraadpleegd worden.
Kunt u het rapport draaien met "Instellingen herstellen" en dan bij de Parameters letten of daar ook 40 staat bij 'Aantal generaties in weergave'?

Lees meer

18 mrt 2024 21:59
Ja, dat werkt! Heel erg bedankt.

Gemaakt door Kunena