- Bedankjes 0
personenlijst
- Harry Lardinois
- Auteur
Lees minder
Lees meer
personenlijt
15 mrt 2024 14:25 - 15 mrt 2024 14:27
Hallo,
Ik heb momenteel dubbele gegevens in de personenlijst staan. Hoe kan ik deze verwijderen zonder in de gehele stamboom de juite ingevoerde gegevens te verwijderen en ik weer helemaal opnieuw moet beginnen;
Kan ik eventueel deze lijst in totaliteit uitprinten . Zo ja hoe kan ik dit realiseren.
B.v.D.
Groeten
Harry Lardinois
Ik heb momenteel dubbele gegevens in de personenlijst staan. Hoe kan ik deze verwijderen zonder in de gehele stamboom de juite ingevoerde gegevens te verwijderen en ik weer helemaal opnieuw moet beginnen;
Kan ik eventueel deze lijst in totaliteit uitprinten . Zo ja hoe kan ik dit realiseren.
B.v.D.
Groeten
Harry Lardinois
Laatst bewerkt 15 mrt 2024 14:27 door Harry Lardinois.
- Han Kortekaas
-
Re: personenlijst
15 mrt 2024 15:36
De Personenlijst kan afgedrukt worden. Deze afdruk bevat de kolommen die zichtbaar zijn. Zorg dat het intern nummer zichtbaar is. Klik met de rechtermuis in de Personenlijst en kies dan voor alle personen selecteren en vervolgens Overzicht van geselecteerde personen. U ziet bovenaan een A4 icoontje staan voor het afdrukken.
Zie als hulpmiddel ook Ontdubbelen en dan vooral het gedeelte van de Referentiepersoon.
Zie als hulpmiddel ook Ontdubbelen en dan vooral het gedeelte van de Referentiepersoon.
- Ruud de Ruiter
-
15 mrt 2024 18:54
Harry,Stel jezelf de vraag wat je gedaan hebt om die dubbelen te veroorzaken.Ik vermoed dat je een import van een ontvangen gedcom bestand hebt gedaan.Om deze situatie te helpen voorkomen biedt Aldfaer de mogelijkheid om Aldfaer 2x (of meer) op te starten en verschillende bestanden te openen alsmede de personenlijsten. Ideaal is bestand1 op een scherm en bestand2 een 2e scherm te plaatsen, maar het is ook mogelijk (en werkbaar) beide bestanden op één enkel scherm te openen.
Een enkele klik volstaat om tussen de diverse vensters en stamboombestanden te wisselen om daarin te werken
Een enkele klik volstaat om tussen de diverse vensters en stamboombestanden te wisselen om daarin te werken
- Ruud de Ruiter
-
16 mrt 2024 11:12
Aanvulling:
Hoe 2x Aldfaer openen
Open de verkenner C:\Aldfaer
Rechtsklik Aldfaer.exe en maak een snelkoppeling. Plaats deze op uw Bureau, b.v. rechts-boven.
Dubbelklik deze snelkoppeling hetgeen uw bestand opent, plaats deze op linker gedeelde van uw scherm.
Dubbelklik nogmaals de snelkoppeling. Dat geeft een foutmelding, klik deze weg en laat grijs hoofdvenster open
Via het uitvalpijltje linksboven naast het map icoon, kies uw 2e bestand (b.v. gemaakt vanaf een gedcom) en plaats dit rechts op uw scherm
Hoe 2x Aldfaer openen
Open de verkenner C:\Aldfaer
Rechtsklik Aldfaer.exe en maak een snelkoppeling. Plaats deze op uw Bureau, b.v. rechts-boven.
Dubbelklik deze snelkoppeling hetgeen uw bestand opent, plaats deze op linker gedeelde van uw scherm.
Dubbelklik nogmaals de snelkoppeling. Dat geeft een foutmelding, klik deze weg en laat grijs hoofdvenster open
Via het uitvalpijltje linksboven naast het map icoon, kies uw 2e bestand (b.v. gemaakt vanaf een gedcom) en plaats dit rechts op uw scherm