- Bedankjes 0
Bestanden worden niet gevonden in submappen
- Alfred
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Bestanden worden niet gevonden in submappen
05 mrt 2024 16:04
Het lukt mij maar niet om het voor elkaar te krijgen....
Ik heb bij Stamboom Eigenschappen het volgende ingevuld:
\Alfred\Documents\Alfred Algemeen\Stamboom\Kroes\Akten\
In de map Akten heb ik een aantal submappen, bijvoorbeeld de map adressen. Als ik de betreffende foto 459kb extensie jpg in de map Akten zet wordt die herkend.
Zodra ik de foto binnen de map Akten naar de submap adressen verplaats, wordt hij niet meer herkend en krijg ik de melding zoals op bijgaande foto.
Ook als ik bestandscontrole -en reparatie draai heeft dat geen effect.
Wat doe ik fout?
mvgr
Alfred
Ik heb bij Stamboom Eigenschappen het volgende ingevuld:
\Alfred\Documents\Alfred Algemeen\Stamboom\Kroes\Akten\In de map Akten heb ik een aantal submappen, bijvoorbeeld de map adressen. Als ik de betreffende foto 459kb extensie jpg in de map Akten zet wordt die herkend.
Zodra ik de foto binnen de map Akten naar de submap adressen verplaats, wordt hij niet meer herkend en krijg ik de melding zoals op bijgaande foto.
Ook als ik bestandscontrole -en reparatie draai heeft dat geen effect.
Wat doe ik fout?
mvgr
Alfred
- Han Kortekaas
-
Re: Bestanden worden niet gevonden in submappen
05 mrt 2024 17:03 - 05 mrt 2024 17:14
De foto is zo te zien niet gekoppeld aan de Persoon (Tab Persoon - Foto's) maar is in de Bron met een Verwijzing op het venster Stamboom Eigenschappen opgenomen. Ik denk dat u de Verwijzing $MATERIAAL nog moet aanpassen.
Als gekoppeld materiaal door de gebruiker naar een andere map wordt gebracht dan helpt Stamboom>Bestandscontrole en -reparatie om koppelingen bij te werken. Via het Tabblad Persoon kan materiaal toegewezen worden aan gebeurtenissen en feiten.
In teksten kan men materiaal opnemen d.m.v. verwijzingen; dit zijn absolute verwijzingen met een link die NIET bijgewerkt kunnen worden met de Bestandscontrole en -reparatie.
Als gekoppeld materiaal door de gebruiker naar een andere map wordt gebracht dan helpt Stamboom>Bestandscontrole en -reparatie om koppelingen bij te werken. Via het Tabblad Persoon kan materiaal toegewezen worden aan gebeurtenissen en feiten.
In teksten kan men materiaal opnemen d.m.v. verwijzingen; dit zijn absolute verwijzingen met een link die NIET bijgewerkt kunnen worden met de Bestandscontrole en -reparatie.
Laatst bewerkt 05 mrt 2024 17:14 door Han Kortekaas.
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 302
Re: Bestanden worden niet gevonden in submappen
05 mrt 2024 17:20
Alfred,
De instelling<nt><a href="$MATERIAALkroes_1856_amersfoort.jpg">amersfoort</a></nt>
Betekent dat het bestand kroes_1856_amersfoort.jpg in map staat dat is aangeven bij Eigenschappen van de stamboom
Als je gebruik wilt maken van submap van $MATERIAAL dan dien je deze sub map toe te voegen submap is bijvoorbeeld adressen
Is de invulling <nt><a href="$MATERIAAL\adressen\kroes_1856_amersfoort.jpg">amersfoort</a></nt>
Let op dat de submap tussen \ \ wordt geplaats.
De instelling<nt><a href="$MATERIAALkroes_1856_amersfoort.jpg">amersfoort</a></nt>
Betekent dat het bestand kroes_1856_amersfoort.jpg in map staat dat is aangeven bij Eigenschappen van de stamboom
Als je gebruik wilt maken van submap van $MATERIAAL dan dien je deze sub map toe te voegen submap is bijvoorbeeld adressen
Is de invulling <nt><a href="$MATERIAAL\adressen\kroes_1856_amersfoort.jpg">amersfoort</a></nt>
Let op dat de submap tussen \ \ wordt geplaats.