- Bedankjes 0
Achternamen weg bij starten
- marije
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Achternamen weg bij starten
28 feb 2024 14:23
Beste helpers,
Bij starten van het programma Aldfaer staan de achternamen er niet meer in. Niet in de personenlijst en ook niet in het hoofdvenster, zijn ze weg. Heb bestandscontrole en reparatie gedaan en bestand opschonen. Geen resultaat. Wat kan ik nog doen. Maar wat heb ik verkeerd gedaan. Wie helpt mij? M.vr.gr. Marije
Bij starten van het programma Aldfaer staan de achternamen er niet meer in. Niet in de personenlijst en ook niet in het hoofdvenster, zijn ze weg. Heb bestandscontrole en reparatie gedaan en bestand opschonen. Geen resultaat. Wat kan ik nog doen. Maar wat heb ik verkeerd gedaan. Wie helpt mij? M.vr.gr. Marije
- Han Kortekaas
-
Re: Achternamen weg bij starten
28 feb 2024 16:36
Ik vermoed dat u met een niet te herstellen bestand werkt. U moet een veiligheidskopie terugzetten het welk het makkelijks gaat via Bestand > Zoek Aldfaer bestanden en een vink bij de Veiligheidskopieën.
De oorzaak kan zijn dat als de stamboom in OneDrive e.a. staat dat er een storing is geweest in de synchronisatie.
De oorzaak kan zijn dat als de stamboom in OneDrive e.a. staat dat er een storing is geweest in de synchronisatie.
- marije
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
28 feb 2024 17:11
Beste heer Kortekaas, dank voor uw snelle antwoord en de mogelijke oorzaak, Dat geeft inzicht.. Een veiligheidskopie maak ik elke dag als ik eraan gewerkt heb. Kan ik de de veiligheidskopie terug zetten door eerst het programma via het configuratiescherm te wissen? Of kan het wat eenvoudiger. M.vr.gr.
- Han Kortekaas
-
28 feb 2024 17:34 - 28 feb 2024 17:36
U mag niets doen met de installatie van Aldfaer!!
Het gaat heel eenvoudig door Menu>Bestand>Zoek Aldfaer bestanden en zet dan links een vink bij Veiligheidskopieën (VK) en rechts bij de locaties. Dan wordt er een lijst gestart met alle VK's . U kiest de voorlaatste VK door de regel te klikken en dan de knop "Open stamboom" . Deze wordt dan geopend en U bekijkt of u daar wel de namen in ziet. Zo ja dan slaat u de stamboom op door de naam aan te passen zonder het datumstempel en met de functie 'Opslaan als". Zo nee, dan opent u de VK daarvoor.
Vraag is of u nog steeds zelf ook een gedcom bestand maakt voor het afsluiten van Aldfaer of wordt er automatisch bij afsluiten door Aldfaer een gedcom gemaakt als er wijzigingen zijn?
Het gaat heel eenvoudig door Menu>Bestand>Zoek Aldfaer bestanden en zet dan links een vink bij Veiligheidskopieën (VK) en rechts bij de locaties. Dan wordt er een lijst gestart met alle VK's . U kiest de voorlaatste VK door de regel te klikken en dan de knop "Open stamboom" . Deze wordt dan geopend en U bekijkt of u daar wel de namen in ziet. Zo ja dan slaat u de stamboom op door de naam aan te passen zonder het datumstempel en met de functie 'Opslaan als". Zo nee, dan opent u de VK daarvoor.
Vraag is of u nog steeds zelf ook een gedcom bestand maakt voor het afsluiten van Aldfaer of wordt er automatisch bij afsluiten door Aldfaer een gedcom gemaakt als er wijzigingen zijn?
Laatst bewerkt 28 feb 2024 17:36 door Han Kortekaas.
- marije
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
29 feb 2024 10:18
Beste heer Kortekaas, Als ik "Menu>Bestand>Zoek Aldfaer bestanden en zet dan links een vink bij Veiligheidskopieën (VK) en rechts bij de locaties. etc." opvolg, gaat het dan tijdens dat de stamboom zonder de achternamen open staat? Excuus dat ik het even niet begrijp, maar dat ligt aan mij.
Ik had het eerder opgelost door het Aldfaser-programma te deleten en opnieuw te downloaden en te installeren en dan de laatste veiligheidkopie in te lezen.
M.vr.gr. Marije
Ik had het eerder opgelost door het Aldfaser-programma te deleten en opnieuw te downloaden en te installeren en dan de laatste veiligheidkopie in te lezen.
M.vr.gr. Marije
- marije
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
29 feb 2024 11:19
Beste heer Kortekaas, Inmiddels heb ik het programma Aldfaer op mijn laptop met W11 gezet en de laatste veiligheidskopie ingelezen. Het werkte. Ik ga dat ook nu doen op mijn PC met W10. Dan wordt het probleem opgelost. Ik dank u voor het meedenken. M.vr.gr. Marije
- Han Kortekaas
-
29 feb 2024 12:13
wat u doet op uw W11 laptop is prima, maar het programma Aldfaer deleten op de PC heeft absoluut geen zin.
Als u een stamboom open heeft staan en u zet een VK terug zoals beschreven dan sluit Aldfaer de geopende stamboom en opent de VK die u terugzet en maakt daar een nieuwe stamboom van. De naam van die nieuwe stamboom moet u alleen de datumstempel er uit halen.
Omdat u eerder de namen e.d. kwijt was, dus eigenlijk hetzelfde als nu, heb ik u gevraagd of u nog steeds zelf een gedcom maakt voor het afsluiten van Aldfaer, Als u automatische VK's heeft én een gedcom maakt is 1 van de twee totaal overbodig.
Als u een stamboom open heeft staan en u zet een VK terug zoals beschreven dan sluit Aldfaer de geopende stamboom en opent de VK die u terugzet en maakt daar een nieuwe stamboom van. De naam van die nieuwe stamboom moet u alleen de datumstempel er uit halen.
Omdat u eerder de namen e.d. kwijt was, dus eigenlijk hetzelfde als nu, heb ik u gevraagd of u nog steeds zelf een gedcom maakt voor het afsluiten van Aldfaer, Als u automatische VK's heeft én een gedcom maakt is 1 van de twee totaal overbodig.