- Bedankjes 0
AldFaer en OneDrive
- Henk Paauwe
- Auteur
Lees minder
Lees meer
AldFaer en OneDrive
27 feb 2024 13:31
Goedemiddag,
Ik had altijd het voornemen om mijn stamboombestand(en) op een gegeven moment in de cloud te zetten middels OneDrive, zodat ik thuis (met een desktop-PC) en op locatie(s) (met een laptop, beide nog op Windows 10) zou kunnen bewerken. Tot nu toe alleen gewerkt vanaf thuis (dus met lokale opslag op desktop-PC buitenom OneDrive). Vandaag echter voor de zekerheid dit Forum bezocht met zoekterm "OneDrive": resultaat 491 items!!! Er is dus overduidelijk een issue tussen enerzijds Aldfaer en anderzijds OneDrive.
Vraag: waar vind ik een beschrijving / handleiding hoe je het best kunt omgaan met de wens om de Aldfaer-stamboombestanden vanaf meerdere apparaten op meerdere locaties wilt kunnen bewerken? Door de vele zoekresultaten op "OneDrive" krijg ik de indruk dat de cloud geen goede keuze is, maar dat een losse USB-stick of externe harde schijf een betere keuze is dan de cloud. Klopt dat?
Ik had altijd het voornemen om mijn stamboombestand(en) op een gegeven moment in de cloud te zetten middels OneDrive, zodat ik thuis (met een desktop-PC) en op locatie(s) (met een laptop, beide nog op Windows 10) zou kunnen bewerken. Tot nu toe alleen gewerkt vanaf thuis (dus met lokale opslag op desktop-PC buitenom OneDrive). Vandaag echter voor de zekerheid dit Forum bezocht met zoekterm "OneDrive": resultaat 491 items!!! Er is dus overduidelijk een issue tussen enerzijds Aldfaer en anderzijds OneDrive.
Vraag: waar vind ik een beschrijving / handleiding hoe je het best kunt omgaan met de wens om de Aldfaer-stamboombestanden vanaf meerdere apparaten op meerdere locaties wilt kunnen bewerken? Door de vele zoekresultaten op "OneDrive" krijg ik de indruk dat de cloud geen goede keuze is, maar dat een losse USB-stick of externe harde schijf een betere keuze is dan de cloud. Klopt dat?
- Han Kortekaas
-
Re: AldFaer en OneDrive
27 feb 2024 15:08
U kunt inderdaad beter het stamboombestand en fotomateriaal even overzetten naar de laptop. Omdat de padnamen (user id) per machine anders zal zijn moet u dan wel -als u meer materiaalbestanden heeft toegevoegd op de laptop- de koppelingen herstellen door de functie Stamboom> Bestandscontrole en -reparatie te draaien.
- Henk Paauwe
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
- Ruud de Ruiter
-
Re: AldFaer en OneDrive
27 feb 2024 20:02
Henk
Indien gewenst stuur ik je de procedures toe voor:
a) vastleggen van vaste drive letter voor het externe medium (stick of harde schijf)
b) externe opslag van programma en bestanden (incl. materiaal)
c) pad v-kopie naar C:\AldfaerVK (van de gebruikte computer)
Moet je wel je e-mail adres in je profiel vermelden of mij buiten het forum om mij een e-mail te sturen.
Klik knop meer onder mijn naam en muis over enveloppe voor mijn adres
Indien gewenst stuur ik je de procedures toe voor:
a) vastleggen van vaste drive letter voor het externe medium (stick of harde schijf)
b) externe opslag van programma en bestanden (incl. materiaal)
c) pad v-kopie naar C:\AldfaerVK (van de gebruikte computer)
Moet je wel je e-mail adres in je profiel vermelden of mij buiten het forum om mij een e-mail te sturen.
Klik knop meer onder mijn naam en muis over enveloppe voor mijn adres