map niet te openen, moet nieuwere versie, maar begrijp het niet!

Lees meer

map niet te openen, moet nieuwere versie, maar begrijp het niet!

16 feb 2024 14:45
ik krijg als ik de map Klaverweide wil openen dit te lezen:
Dit bestand is gemaakt in een eerdere versie en kan niet automatisch worden geconverteerd. Gebruik GEDCOM-import of converteer de stamboom via versie 7.2 (te vinden op www.aldfaer.net )
Hoe krijg ik dit weer werkend? Ik heb al gekeken bij de antwoorden op een identieke vraag, maar dat snap ik echt niet. Kunt u niet iemand vragen of het via bv Teamviewer kan worden hersteld? Ik snap niets van de aanbevelingen om het voor elkaar te krijgen, ben bijna 85 jaar...
Het programma gebruik ik al lange tijd en dat gaat allemaal wel naar wens, maar dit lukt me nu niet!

Vriendelijke groet,
Marysan

Lees meer

Re: map niet te openen, moet nieuwere versie, maar begrijp het niet!

16 feb 2024 16:24
Beste Mary,
kan het misschien zo zijn dat u ongemerkt een oude stamboom heeft proberen te openen? Dus u heeft meerdere stambomen.

U kunt dit controleren door Menu >Bestand > Zoek Aldfaer bestanden te draaien met een vinkje bij 'Stambomen' en rechts alle vinkjes.

Aan de hand van de lijst kunt u zien met welke versie een stamboom is gemaakt , het aantal records en wanneer die voor het laatst geopend is.

Lees meer

30 mei 2024 13:05
Pas nu mijn vraag terug gevonden in het Forum, dus pas nu kan ik er mee aan de slag. Inderdaad staan er meerdere stambomen.
Als ik Aldfaer open dan zie ik de stambomen waar ik regelmatig mee bezig ben en dan opent automatisch die waar ik het laatst aan gewerkt heb. Die is in de laatste versie gelukkig, net als nog een paar andere.... Dan zoek ik de stamboom Klaverweide, maar die heeft nog de oude versie en die kan ik niet openen. Dus een gedcom ervan maken lukt niet. Hoe doe ik dat? Ik ben bijna 85, kan best nog veel, maar dit is te moeilijk voor mij.
Als u mij een stap voor stap uitleg geeft, dan kan ik die stappen volgen en dan zou het goed moeten komen.
Heel graag uw antwoord en hulp. Misschien is het ook een mogelijkheid dat iemand van Aldfaer de computer even overneemt om dit probleem op te lossen. Het is nl. niet alleen de Klaverweide stamboom, maar er zijn er nog een paar...
Vriendelijke groet,
Marysan

Lees meer

30 mei 2024 16:19
Mary,
Als ik mij goed herinner heb ik u verleden jaar via Teamviewer uit de nood geholpen. Mogelijk bestaat er een geconverteerde versie van de stambboom Klaverheide.
Zoek een via Bestand > Zoek Aldfaer-bestanden > vink Stambomen en Veiligheidskopieën aan en alle schijven. Bekijk dan de versies van alle stambomen en VK's 'Klaverheide'.
Lukt het niet, contacteer mij dan buiten de forum om - klik op 'Lees Meer' voor mijn e-mailadres.

Lees meer

17 jun 2024 13:17
Via Teamviewer opgelost. De installatie opgeschoond en herstelt. Overbodige (dubbele) bestanden verwijderd.

Gemaakt door Kunena