Verwantschapstool sluit heel langzaam plotseling

Lees meer

Verwantschapstool sluit heel langzaam plotseling

13 feb 2024 16:58
LS,

Als ik de verwantschapsknop aandruk, bekijk de verwantschap en wil dit coderen in mijn systeen, wil de verwantschap wegklikken, duurt opeens heel erg lang. Ongeveer 10 seconden. Wellicht mijn systeem, maar waarom zo plotseling zo lang?

MvG,

Maria Nijenhuis

Lees meer

Re: Verwantschapstool sluit heel langzaam plotseling

13 feb 2024 23:22
Voor mij is deze melding niet duidelijk genoeg, tenzij het vinden van een mogelijke verwantschap erg lang duurt door de instelling van het aantal generaties bij een groot bestand en er geen verwantschap kan worden vastgesteld.

Ik ben wel nieuwsgierig  naar wat u registreert in uw systeem van de verwantschap.

Lees meer

14 feb 2024 19:51
Geachte heer Kortekaas,

Ik heb mijn bestand in een aantal delen gecodeerd: aan de hand van mijn 4 grootouders. Dat haal ik uit de verwantschap. Dan kan ik dus zien uit welk kwadrant iemand komt. De code is dan achternaam - kwadrant(naam). Evt. met partner erachter als het geen bloedverwanten zijn maar aangetrouwden. Op termijn moet iedereen in mijn bestand terug te vinden zijn tot ergens. 

MvG,

Maria Nijenhuis

Lees meer

15 feb 2024 09:58
lijkt me best een ingewikkelde code die bij overlapping van kwartieren  (nazaat uit voorouder 1 overlapt ook grootouder 4 )onduidelijkheden geeft.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Maria Nijenhuis

Lees meer

15 feb 2024 19:40
Geachte heer Kortekaas,

De verwantschapsknop kiest een kwadrant. Ik zie hierin geen overlappingen.

MvG,

Maria Nijenhuis

Lees meer

19 feb 2024 17:56
Ik heb exact hetzelfde probleem al langere tijd. Het gaat puur om het afsluiten van het verwantschap scherm,  met de x rechtsboven. Dan moet je inderdaad ca 10 seconden wachten voor het scherm verdwijnt en je weer gewoon verder kan met het programma. Dit is in vergelijking met andere schermen raar langzaam.  Dit was in de oude versie ook al.

Gemaakt door Kunena