stamboom openen na 4 jaar

• Laurence Bonora
  • Auteur
Lees meer

stamboom openen na 4 jaar

15 dec 2023 15:47
Hallo,

De laatste keer dat ik de familiestamboom had bewerkt was in 2019. Nu hebben er ondertussen diverse veranderen voorgedaan.
Dus wilde ik het weer eens oppakken en bijwerken. Alleen kom ik er op een of ander manier er niet meer in.
In 2019, als ik de site wilde openen, deed ik dubbelklikken op de familiestamboom en ik werd er automatisch naar de Aldfaer site gestuurd en de de stamboom geopend.
Maar dat is nu niet meer?

Misschien een hele domme vraag, maar hoe kom ik er nu weer in??
Moet ik de Aldfaer site eerst opnieuw downloaden en zo ja welke versie moet ik dan downloaden om de familie stamboombestanden te kunnen openen. Wat zijn dan hierna de vervolgstappen.
Ik hoor heel graag een reactie.

Met vriendelijke groet,
Laurence

Lees meer

Re: stamboom openen na 4 jaar

15 dec 2023 16:28
Dubbelklik werk niet komt omdat uw (nieuwe?) Windows dit niet herkent. In de verkenner doe een rechtsklik op het bestand en kies Aldfaer als startprogramma

Maar u dient updates uit te voeren.
Uitgaande van een default intsallatie, begin met
Start Aldfaer en doe Menu > Bestand > Zoek Aldfaer bestanden en zet alle mogelijke vinken en bewaar het resultaat.
Het geeft vermoedelijk aan dat u versie 7.1, of 7.2 gebruikt

Start vervolgens aldfaer.net/sitemap//index.php?q=node/62 en download de eerste volgense versie en installeer deze over de huidige heen.
Download vervolgens versie 10 en installeer deze over de vorige heen

Sluit en herstart en wacht of u updates voor invoegtoepassingen ontvangt (kan ook de volgende dag zijn want updates worden 1x per dag aangeboden)

Laat het resultaat weten

Kontroleer vervolgens Menu > Stamboom > Eigenschappen of dit verwijst naar de jiiste map Materiaal

• Laurence Bonora
  • Auteur
Lees meer

Re: stamboom openen na 4 jaar

24 dec 2023 14:16
Beste Ruud,

Hartelijke dank voor het begeleiden om de stamboom opnieuw te kunnen openen.
Heb wel het een en ander moeten uitzoeken om het voor elkaar te krijgen, maar het is gelukkig gelukt.
Nogmaals bedankt.

Hartelijke groeten,
Laurence

Gemaakt door Kunena