hulp bij het omzetten van een stamboom gemaakt in HAZA-DATA 7.1 naar Aldfaer
- Hilda de Coninck
- Auteur
Lees minder
Lees meer
hulp bij het omzetten van een stamboom gemaakt in HAZA-DATA 7.1 naar Aldfaer
14 dec 2023 21:52
Hello , Wij zoeken hulp bij het omzetten van een stamboom gemaakt in HAZA-DATA 7.1 naar Aldfaer.
Ik ben daar al gestard met ons gezin , Van Watermeulen .
De stamboom dat op een zeer oude computer , die niet meer werkt al meer dan 10 jaar .
Ik heb de startdiskette ,die ik gekocht had in 1996 of 1997, en meerdere diskettes met back-ups.
Bij de aankoop van een nieuwe laptop in 2011 , heb ik een mail verstuurd naar haza data , met de vraag of ze mijn bestand kunnen overplaatsen op een nieuwere versie , maar nooit een antwoord gehad.
Zelfde vraag gesteld 2 jaar geleden , en ook enkele maanden geleden , nooit een antwoord gekregen .
Ik heb ook alle gegevens van de stamboom op een uitprinting , maar ik hoop dat er personen zijn die een oplossing weten , en deze gegevens kunnen omzetten in Aldfaer , ik kan ook alles hertypen , maar dat zou heel veel tijd besparen .
Ik heb de systeemdiskette , De backups staan op klein diskettes , en ik heb geen toestel meer dat hiermee kan werken .
Dank voor jullie hulp
Groetjes Hilda bvwhdc@gmail.com
Ik ben daar al gestard met ons gezin , Van Watermeulen .
De stamboom dat op een zeer oude computer , die niet meer werkt al meer dan 10 jaar .
Ik heb de startdiskette ,die ik gekocht had in 1996 of 1997, en meerdere diskettes met back-ups.
Bij de aankoop van een nieuwe laptop in 2011 , heb ik een mail verstuurd naar haza data , met de vraag of ze mijn bestand kunnen overplaatsen op een nieuwere versie , maar nooit een antwoord gehad.
Zelfde vraag gesteld 2 jaar geleden , en ook enkele maanden geleden , nooit een antwoord gekregen .
Ik heb ook alle gegevens van de stamboom op een uitprinting , maar ik hoop dat er personen zijn die een oplossing weten , en deze gegevens kunnen omzetten in Aldfaer , ik kan ook alles hertypen , maar dat zou heel veel tijd besparen .
Ik heb de systeemdiskette , De backups staan op klein diskettes , en ik heb geen toestel meer dat hiermee kan werken .
Dank voor jullie hulp
Groetjes Hilda bvwhdc@gmail.com
- De Coster René
-
Re: hulp bij het omzetten van een stamboom gemaakt in HAZA-DATA 7.1 naar Aldfaer
15 dec 2023 06:07
Hilde,
1- nooit je Email adres in de vraagstelling vermelden. (zet die in je profiel)
2- hoe groot is die stamboom (aantal personen)
3- wat staat op die backup diskettes, is dit BU van de stamboom of van systeembestanden?
4- heb je nog mogelijkheid om een GEDCOM te maken?
Mvg,
René
1- nooit je Email adres in de vraagstelling vermelden. (zet die in je profiel)
2- hoe groot is die stamboom (aantal personen)
3- wat staat op die backup diskettes, is dit BU van de stamboom of van systeembestanden?
4- heb je nog mogelijkheid om een GEDCOM te maken?
Mvg,
René
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Hilda de Coninck
- Ruud de Ruiter
-
Re: hulp bij het omzetten van een stamboom gemaakt in HAZA-DATA 7.1 naar Aldfaer
15 dec 2023 07:55 - 15 dec 2023 08:42
Hilde
Zie www.hazadata.com/haza21download.htm
Dat zegt o.a.
Gebruikers van oude versies Haza-21
Gebruikers van Haza-21 met een CD-versie of een inmiddels verlopen onderhoudscontract voor de Internet-versie kunnen via de probeerversie de actuele versie van Haza-21 bekijken.
Maar ze moeten er wel om denken, dat hun oude versie niet meer te gebruiken is nadat de probeerversie daar overheen is ge nstalleerd.
Maak dus eerst een kopie van de map met de oude versie of installeer de probeerversie in een eigen map.
Geen idée of met die probeerversie een Gedcom van een oud Haza-Data bestand te maken is.
Re kleine diskettes, zijn die ongeveer 7x7 cm groot) Als dat het geval is zal er een mogelijkheid gezocht moeten worden deze om te zetten naar een USB want ik betwijfel of er nog iemand is die met een PC werkt die deze lezen kan.
Zie ook: aldfaer.net/sitemap//index.php?q=book/export/html/10041
Daar wordt aangeboden:
Haza2Aldfaer
Haza2Aldfaer is een programma voor het omzetten van de gedcom uit HAZADATA 7.2 (geen idee of dit ook werkt voor Hasa 7.1) naar voor Aldfaer in te lezen gedcom.
Het programma wordt via deze pagina als zip bestand aangeboden. U dient dat zelf uit te pakken en het programma in een map te zetten die voor u betekenis heeft.
Het kan zijn dat het programma als u het opstart komt met de boodschap dat dotNet 3.5 nodig is. Biedt het programma u geen directe mogelijkheid tot installeren hiervan (en dat is afhankelijk van de versie van Windows) dan kunt dat hier vandaan downloaden en installeren.
www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=22
Als u het programma opent heeft u alleen de optie Bestand-->Open actief. Is dat gebeurd dan komt de optie Conversie beschikbaar. Pas daarna kunt u kiezen voor Bestand-->Opslaan.
Zie www.hazadata.com/haza21download.htm
Dat zegt o.a.
Gebruikers van oude versies Haza-21
Gebruikers van Haza-21 met een CD-versie of een inmiddels verlopen onderhoudscontract voor de Internet-versie kunnen via de probeerversie de actuele versie van Haza-21 bekijken.
Maar ze moeten er wel om denken, dat hun oude versie niet meer te gebruiken is nadat de probeerversie daar overheen is ge nstalleerd.
Maak dus eerst een kopie van de map met de oude versie of installeer de probeerversie in een eigen map.
Geen idée of met die probeerversie een Gedcom van een oud Haza-Data bestand te maken is.
Re kleine diskettes, zijn die ongeveer 7x7 cm groot) Als dat het geval is zal er een mogelijkheid gezocht moeten worden deze om te zetten naar een USB want ik betwijfel of er nog iemand is die met een PC werkt die deze lezen kan.
Zie ook: aldfaer.net/sitemap//index.php?q=book/export/html/10041
Daar wordt aangeboden:
Haza2Aldfaer
Haza2Aldfaer is een programma voor het omzetten van de gedcom uit HAZADATA 7.2 (geen idee of dit ook werkt voor Hasa 7.1) naar voor Aldfaer in te lezen gedcom.
Het programma wordt via deze pagina als zip bestand aangeboden. U dient dat zelf uit te pakken en het programma in een map te zetten die voor u betekenis heeft.
Het kan zijn dat het programma als u het opstart komt met de boodschap dat dotNet 3.5 nodig is. Biedt het programma u geen directe mogelijkheid tot installeren hiervan (en dat is afhankelijk van de versie van Windows) dan kunt dat hier vandaan downloaden en installeren.
www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=22
Als u het programma opent heeft u alleen de optie Bestand-->Open actief. Is dat gebeurd dan komt de optie Conversie beschikbaar. Pas daarna kunt u kiezen voor Bestand-->Opslaan.
Laatst bewerkt 15 dec 2023 08:42 door Ruud de Ruiter. Reden: diskettes
16 dec 2023 15:56
Hello, Dank U voor de raad .
Ik heb 1001 of 1005 personen met hun gegevens in de stamboom steken .
Ik heb een systeem diskette Haza 7.1, en de backup diskette van de stamboom.
GEDCOM , ken ik niet . Ik ben geen krak met programmas , enz...
Met mijn huidige , en mijn vorige laptop kan ik geen diskettes meer gebruiken . Mijn vorige is stuk . Mijn huidige kan enkel een USB gebruiken .
Dank U . Groetjes
Ik heb 1001 of 1005 personen met hun gegevens in de stamboom steken .
Ik heb een systeem diskette Haza 7.1, en de backup diskette van de stamboom.
GEDCOM , ken ik niet . Ik ben geen krak met programmas , enz...
Met mijn huidige , en mijn vorige laptop kan ik geen diskettes meer gebruiken . Mijn vorige is stuk . Mijn huidige kan enkel een USB gebruiken .
Dank U . Groetjes
16 dec 2023 15:58
Hello,
Ja het zijn die diskette van 7x 7 . Op mijn huidige laptop kan ik enkel Usb stick gebruiken
Ik ben geen krak in programmas , enz ..., ik ken geen Gedcom .
Groetjes
Ja het zijn die diskette van 7x 7 . Op mijn huidige laptop kan ik enkel Usb stick gebruiken
Ik ben geen krak in programmas , enz ..., ik ken geen Gedcom .
Groetjes
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
16 dec 2023 16:50
Hilde,
Als u mij de diskettes en een usb bezorgd zal ik trachten ze over te zetten.
Als u mij de diskettes en een usb bezorgd zal ik trachten ze over te zetten.
- Ruud de Ruiter
-
16 dec 2023 18:00
JayCee
naam en adres in je profiel zetten want ook in België kan de post JayCee niet vinden
naam en adres in je profiel zetten want ook in België kan de post JayCee niet vinden
18 dec 2023 12:38 - 18 dec 2023 12:42
Hello ,
Dank U wel . Ik kan U de diskettes en een usb stick bezorgen .
Hoe spreken wij af ?
Groetjes
Hilda
Dank U wel . Ik kan U de diskettes en een usb stick bezorgen .
Hoe spreken wij af ?
Groetjes
Hilda
Laatst bewerkt 18 dec 2023 12:42 door Hilda de Coninck.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
18 dec 2023 14:53
Stuur mij een bericht buiten de forum om. Klik om Lees meer en muisover het zwarte envelopje voor mijn e-mailadres.