- Bedankjes 0
Aldfaer naar webtrees getuigen niet zichtbaar
- remko
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Aldfear naar webtrees getuigen niet zichtbaar
12 dec 2023 08:56
Hallo allemaal,
Ik maak mijn stamboom via Aldfear en exporteer de GEDCOM naar webtrees.
In Aldfear vul ik getuigen in onder Huwelijk en geboorten.
Wanneer ik deze exporteer (en ik denk dat ik alle opties heb geprobeerd) zijn de getuigen niet zichtbaar.
Persoonlijk denk ik dat omdat het 2 verschillende programma's zijn, ze niet goed samenwerken.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Misschien door het gedcom-bestand aan te passen misschien?
Ik heb al op het forum gezocht, maar kom er nog steeds niet uit.
Nu heb ik deze vraag al gesteld op het forum van Webtrees. Dun zeggen dat de gedcom indeling van Aldfear niet klopt. Daarom stel ik de vraag ook maar hier, misschien heeft iemand een oplossing hiervoor.
Alvast heel erg bedankt!
Het draadje van webtrees: is hier te vinden
Ik maak mijn stamboom via Aldfear en exporteer de GEDCOM naar webtrees.
In Aldfear vul ik getuigen in onder Huwelijk en geboorten.
Wanneer ik deze exporteer (en ik denk dat ik alle opties heb geprobeerd) zijn de getuigen niet zichtbaar.
Persoonlijk denk ik dat omdat het 2 verschillende programma's zijn, ze niet goed samenwerken.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Misschien door het gedcom-bestand aan te passen misschien?
Ik heb al op het forum gezocht, maar kom er nog steeds niet uit.
Nu heb ik deze vraag al gesteld op het forum van Webtrees. Dun zeggen dat de gedcom indeling van Aldfear niet klopt. Daarom stel ik de vraag ook maar hier, misschien heeft iemand een oplossing hiervoor.
Alvast heel erg bedankt!
Het draadje van webtrees: is hier te vinden
- Han Kortekaas
-
Re: Aldfaer naar webtrees getuigen niet zichtbaar
12 dec 2023 09:26
Vanaf versie 11 ondersteunt Aldfaer de gedcom versie 7.
Tot dan heeft Aldfaer een eigen methode om getuigen weer te geven in een *.ged bestand. Sommige pakketten herkennen de code maar webtrees dus niet.
Tot dan heeft Aldfaer een eigen methode om getuigen weer te geven in een *.ged bestand. Sommige pakketten herkennen de code maar webtrees dus niet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: remko
- remko
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
13 dec 2023 21:49
Ah, dank u wel voor het antwoord.
Dat klinkt veel belovend. Hopelijk lost dat mijn probleem op.
Ik kijk er naar uit! (Heb er geen haast mee!)
Groet,
Remko
Dat klinkt veel belovend. Hopelijk lost dat mijn probleem op.
Ik kijk er naar uit! (Heb er geen haast mee!)
Groet,
Remko
- Paul Kallenberg
15 dec 2023 19:30
Remko,
Ik heb even uitgeprobeerd hoe Webtrees omgaat met een GEDCOM-7-bestand gegenereerd door de volgende Aldfaer-versie, versie 11. Een getuige wordt nu wel vermeld in Webtrees, maar dat gebeurt als "Gerelateerd persoon". De GEDCOM-7 manier van weergave van een getuige bij een huwelijk is:
1 MARR
2 ASSO @I3@
3 ROLE WITN
Er moet dus gebruik gemaakt worden van de in GEDCOM-7 nieuwe tag ROLE. Aldfaer-11 doet dit, maar kennelijk herkent Webtrees dit nog niet. Wellicht kan je dit bij de makers van Webtrees aankaarten.
Paul
Ik heb even uitgeprobeerd hoe Webtrees omgaat met een GEDCOM-7-bestand gegenereerd door de volgende Aldfaer-versie, versie 11. Een getuige wordt nu wel vermeld in Webtrees, maar dat gebeurt als "Gerelateerd persoon". De GEDCOM-7 manier van weergave van een getuige bij een huwelijk is:
1 MARR
2 ASSO @I3@
3 ROLE WITN
Er moet dus gebruik gemaakt worden van de in GEDCOM-7 nieuwe tag ROLE. Aldfaer-11 doet dit, maar kennelijk herkent Webtrees dit nog niet. Wellicht kan je dit bij de makers van Webtrees aankaarten.
Paul
De volgende gebruiker (s) zei dank u: remko