- Bedankjes 996
Verandering van bij meerdere persoenen gekoppeld bestand
- Ruud de Ruiter
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Verandering van bij meerdere persoenen gekoppeld bestand
11 dec 2023 16:15 - 11 dec 2023 17:00
Ik heb een fout gemaakt en een verkeerd bestand bij meerdere personen gekoppeld.
Ik zoek nu een mogelijkheid om dit "centraal" te corrigeren. Op zich is de koppeling naar die meerdere personen juist alleen is een verkeerd bestand gekoppeld.
Iemand een suggestie ?
Ik zoek nu een mogelijkheid om dit "centraal" te corrigeren. Op zich is de koppeling naar die meerdere personen juist alleen is een verkeerd bestand gekoppeld.
Iemand een suggestie ?
Laatst bewerkt 11 dec 2023 17:00 door Ruud de Ruiter.
- Han Kortekaas
-
Re: Verandering van bij meerdere persoenen gekoppeld bestand
11 dec 2023 18:06
Ik neem aan dat je een verkeerde extensie bedoelt?
Zo ja zorg dan in irfanView dat het bestand met die verkeerde extensie nu (opnieuw) opgeslagen wordt door irfanView met die verkeerde extensie; dan blijft dus overal de gekoppelde bestand.ext gelijk.
Zo ja zorg dan in irfanView dat het bestand met die verkeerde extensie nu (opnieuw) opgeslagen wordt door irfanView met die verkeerde extensie; dan blijft dus overal de gekoppelde bestand.ext gelijk.
- Ruud de Ruiter
-
Auteur
Re: Verandering van bij meerdere personen gekoppeld bestand
11 dec 2023 18:28
Nee Han,
Het gaat niet om een extensie maar de naam van het bestand.
Stel ik heb Jan.jpg met afbeelding 1 gebruikt en dat moet zijn Kees.jpg met dezelfde afbeelding 1
Ik heb gezocht of in de functie "Materiaal" een oplossing voor een dergelijke situatie geboden wordt, maar tenzij ik iets mis, wordt daarbinnen geen mogelijkheid geboden
Het gaat niet om een extensie maar de naam van het bestand.
Stel ik heb Jan.jpg met afbeelding 1 gebruikt en dat moet zijn Kees.jpg met dezelfde afbeelding 1
Ik heb gezocht of in de functie "Materiaal" een oplossing voor een dergelijke situatie geboden wordt, maar tenzij ik iets mis, wordt daarbinnen geen mogelijkheid geboden
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 302
11 dec 2023 18:36
Ruud,
Ga naar Tonen->Materiaal...
Tab gekoppelde bestanden het betreffende bestand aanklikken en krijg je en de rechter kolom een lijst van alle personen waaraan het betreffende bestand is gekoppeld.
In deze lijst kun je onder 'Gekoppelde personen' op de persoonsnaam dubbelklikken waarvan de koppeling moet worden opgeheven.
Je gaat dan naar de persoonskaart van de bewuste persoon en kun je daar de afbeelding ontkoppelen.
En zo de volgde.
Je kunt ze niet in één keer allemaal verwijderen.
Ga naar Tonen->Materiaal...
Tab gekoppelde bestanden het betreffende bestand aanklikken en krijg je en de rechter kolom een lijst van alle personen waaraan het betreffende bestand is gekoppeld.
In deze lijst kun je onder 'Gekoppelde personen' op de persoonsnaam dubbelklikken waarvan de koppeling moet worden opgeheven.
Je gaat dan naar de persoonskaart van de bewuste persoon en kun je daar de afbeelding ontkoppelen.
En zo de volgde.
Je kunt ze niet in één keer allemaal verwijderen.
- Han Kortekaas
-
11 dec 2023 18:37
Je kunt toch het bestand hernoemen, tenzij je een betekenisvolle naam hebt.
- Ruud de Ruiter
-
Auteur
11 dec 2023 18:49 - 11 dec 2023 18:49
Koppeling is met Jan.jpg, ik verander de naam naar Kees.jpg, dan is de koppeling toch verloren?
Laatst bewerkt 11 dec 2023 18:49 door Ruud de Ruiter.
- Ruud de Ruiter
-
Auteur
11 dec 2023 21:17
Naar mijn weten heb ik binnen de functie Menu > Tonen > Materiaal niet een mogelijkheid om met behoud van de aanwezige koppeling de bestandsnaam te wijzigen en dat alle verwijzingen naar personen die door de "oude" link bedient werden, ook door die gewijzigde link bedient worden.
Een wens ??
Een wens ??
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
11 dec 2023 21:29 - 11 dec 2023 21:29
Via een gedcom en search/replace?
Laatst bewerkt 11 dec 2023 21:29 door JayCee.
- Han Kortekaas
-
11 dec 2023 22:29
Je slaat buiten Aldfaer om Kees.jpg op als Jan.jpg.
- Ruud de Ruiter
-
Auteur
14 dec 2023 11:38
JayCee, Han
Via Gedcom in NotePad zoek/vervang alle en open als nieuw bestand opgelost.
Het betrof 102 koppelingen die geschat 5'000 (geen tikfout) keer gebruikt waren.
Heb het Gedcom bestand met een nieuwe naam geopend, de verwijzing naar materiaal aangepast (want die was leeg) en de niet meer gebruikte bestanden in een DO NOT USE map geparkeerd
Via Gedcom in NotePad zoek/vervang alle en open als nieuw bestand opgelost.
Het betrof 102 koppelingen die geschat 5'000 (geen tikfout) keer gebruikt waren.
Heb het Gedcom bestand met een nieuwe naam geopend, de verwijzing naar materiaal aangepast (want die was leeg) en de niet meer gebruikte bestanden in een DO NOT USE map geparkeerd