- Bedankjes 0
Spatie in notitie gaat soms verloren bij het importeren van een GEDCOM bestand
- Willem Loeff
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Spatie in notitie gaat soms verloren bij het importeren van een GEDCOM bestand
26 nov 2023 09:47 - 26 nov 2023 09:48
Bij het importeren van een GEDCOM bestand gaan spaties soms verloren in notities (en misschien andere plekken). Zie onderstaand voorbeeld. Zowel export als import gebeurt in de laatste versie van Aldfaer (10.1).
In de originele notitie staat op het eind:
Echt dat het hier gaat gebeuren.
Maar na import wordt het:
Echt dat hethier gaat gebeuren.
De spatie tussen "het" en "hier" is verdwenen.
Het zal komen doordat de dubbele (!) spatie tussen "CONC" en "hier" verloren gaat in deze GEDCOM regel:
1 CONC hier gaat gebeuren.
Is dit ook opgelost in de komende versie?
Dank weer!
============================
0 HEAD
1 SOUR ALDFAER
2 VERS 10.1
2 NAME Aldfaer
2 CORP Stichting Aldfaer
3 ADDR www.aldfaer.net
1 DATE 26 NOV 2023
2 TIME 09:33:14
1 SUBM @SUBM1@
1 GEDC
2 VERS 5.5.1
2 FORM Lineage-Linked
1 CHAR UTF-8
0 @I1@ INDI
1 RIN 1
1 REFN 1
1 NAME Mark/Rutte/
1 SEX M
1 NOTE @N8@
1 _NEW
2 TYPE 1
2 DATE 25 NOV 2023
3 TIME 13:37:42
1 CHAN
2 DATE 26 NOV 2023
3 TIME 09:32:42
0 @N8@ NOTE
1 CONC Dit wordt een lange zin om te laten zien dat er een spatie verloren gaat. Dit wordt een lange zin om te laten zien dat er een spatie verloren gaat. Dit wordt een lange zin om te laten zien dat er een spatie verloren gaat. 12345. Echt dat het
0 @SUBM1@ SUBM
1 NAME Unknown
0 TRLR
================
In de originele notitie staat op het eind:
Echt dat het hier gaat gebeuren.
Maar na import wordt het:
Echt dat hethier gaat gebeuren.
De spatie tussen "het" en "hier" is verdwenen.
Het zal komen doordat de dubbele (!) spatie tussen "CONC" en "hier" verloren gaat in deze GEDCOM regel:
Is dit ook opgelost in de komende versie?
Dank weer!
============================
0 HEAD
1 SOUR ALDFAER
2 VERS 10.1
2 NAME Aldfaer
2 CORP Stichting Aldfaer
3 ADDR www.aldfaer.net
1 DATE 26 NOV 2023
2 TIME 09:33:14
1 SUBM @SUBM1@
1 GEDC
2 VERS 5.5.1
2 FORM Lineage-Linked
1 CHAR UTF-8
0 @I1@ INDI
1 RIN 1
1 REFN 1
1 NAME Mark/Rutte/
1 SEX M
1 NOTE @N8@
1 _NEW
2 TYPE 1
2 DATE 25 NOV 2023
3 TIME 13:37:42
1 CHAN
2 DATE 26 NOV 2023
3 TIME 09:32:42
0 @N8@ NOTE
1 CONC Dit wordt een lange zin om te laten zien dat er een spatie verloren gaat. Dit wordt een lange zin om te laten zien dat er een spatie verloren gaat. Dit wordt een lange zin om te laten zien dat er een spatie verloren gaat. 12345. Echt dat het
0 @SUBM1@ SUBM
1 NAME Unknown
0 TRLR
================
Laatst bewerkt 26 nov 2023 09:48 door Willem Loeff.
- Willem Loeff
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
Re: Spatie in notitie gaat soms verloren bij het importeren van een GEDCOM bestand
26 nov 2023 09:51
Een aanvulling op mijn bericht. Als ik het typ staan er TWEE spaties tussen "CONC" en "hier", maar zodra ik het in dit forum opsla staat er nog maar EEN spatie.Vandaar het GEDCOM als bijlage, dat laat het probleem hoop ik beter zien.
Overigens moet het als ZIP bestand, want een GED bestand wordt als attachment niet geaccepteerd.
Overigens moet het als ZIP bestand, want een GED bestand wordt als attachment niet geaccepteerd.
- Han Kortekaas
-
Re: Spatie in notitie gaat soms verloren bij het importeren van een GEDCOM bestand
26 nov 2023 09:59 - 26 nov 2023 10:01
Arnoud,
deze is bekend en *.ged is nu mogelijk
deze is bekend en *.ged is nu mogelijk
Laatst bewerkt 26 nov 2023 10:01 door Han Kortekaas.
- Willem Loeff
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
26 nov 2023 10:31
Dank weer, jullie zijn ontzettend snel.
- Jan
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1
26 nov 2023 21:29
Probleem eerder gemeld, zie
www.aldfaerforum.nl/forum/helpdesk/8232-...j-gedcom-import.html
- Willem Loeff
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
27 nov 2023 11:33
Dank, goed om te lezen. Inderdaad hebben meer gebruikers er blijkbaar last van. Ik ben een nieuwe gebruiker van dit forum, en had dit niet gezien/gevonden.
Is er ergens een lijst met "bekende beperkingen" van de huidige Aldfaer versie, en een status ervan (opgelost in volgende versie, in onderzoek, etc.)? Dat zou dit soort dubbele meldingen hopelijk wat beperken.
Is er ergens een lijst met "bekende beperkingen" van de huidige Aldfaer versie, en een status ervan (opgelost in volgende versie, in onderzoek, etc.)? Dat zou dit soort dubbele meldingen hopelijk wat beperken.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
27 nov 2023 13:24
Zoeken op de forum met trefzin, of delen ervan, "opgelost in volgende versie" zal e.e.a. weergeven.
- Willem Loeff
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
27 nov 2023 16:30
Ik begrijp dat ik kan zoeken (dank voor het advies), maar een lijst lijkt me handiger.
Ik neem aan dat er door het ontwikkelteam sowieso een lijst wordt bijgehouden van
- nieuwe features in v11
- fixes in v11
- bekende problemen (of ze nou opgelost worden of niet).
Het zou misschien een idee zijn om dit te publiceren, bijv. als een tweede post in de "Versie 10.1 uitgebracht" sectie.
Het was maar een suggestie. En sowieso alle respect en dank voor de snelle hulp tot nu toe.
Ik neem aan dat er door het ontwikkelteam sowieso een lijst wordt bijgehouden van
- nieuwe features in v11
- fixes in v11
- bekende problemen (of ze nou opgelost worden of niet).
Het zou misschien een idee zijn om dit te publiceren, bijv. als een tweede post in de "Versie 10.1 uitgebracht" sectie.
Het was maar een suggestie. En sowieso alle respect en dank voor de snelle hulp tot nu toe.