- Bedankjes 0
Koppeling Materiaal met stamboom
- rienflinterman
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Koppeling Materiaal met stamboom
21 nov 2023 12:25
Met welk programma wordt een veiligheidskopie geopend? De foto,s bij de personen worden niet meer weergegeven. Welke verwijzing moet er stan bij de eigenschappen? bij voorbaat dank Rien
- Han Kortekaas
-
Re: Koppeling Materiaal met stamboom
21 nov 2023 13:08
Een Veiligheidskopie wordt door Aldfaer geopend. Zie Bestand>Zoek Aldfaer bestanden met een vink bij Veiligheidskopieën en rechts de vinken bij de aangesloten locaties.
Klik de VK aan die u wilt terugzetten en vervolgens op de knop Open Stamboom.
Vergeet dan niet om bij het afsluiten de naam van de stamboom dit te doen met 'Opslaan als' en de naam te ontdoen van de datumstempels.
Maar let op dat je een VK alleen maar moet terugzetten bij calamiteiten en dus niet om over te stappen naar een andere stamboom.
Bij Menu>Stamboom>Eigenschappen kunt u het pad invullen waar uw fotomateriaal staat. Meestal is dit C:\Users\uw inlog\Documenten\Aldfaer\Materiaal
Klik de VK aan die u wilt terugzetten en vervolgens op de knop Open Stamboom.
Vergeet dan niet om bij het afsluiten de naam van de stamboom dit te doen met 'Opslaan als' en de naam te ontdoen van de datumstempels.
Maar let op dat je een VK alleen maar moet terugzetten bij calamiteiten en dus niet om over te stappen naar een andere stamboom.
Bij Menu>Stamboom>Eigenschappen kunt u het pad invullen waar uw fotomateriaal staat. Meestal is dit C:\Users\uw inlog\Documenten\Aldfaer\Materiaal
- rienflinterman
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
21 nov 2023 14:47
Heer Kortekaas, Ik kom er niet meer uiit, er is het e.e.a. gebeurd op mijn pc, zoals ineens alle snelkoppelingen pictogrammen op mij bureaublad verdwenen, inmiddels hersteld. maar ik tob ook bij Aldfaer met ineens dubbele Aldfaer onderdelen. Het kost mij niet alleen veel tijd en moeite om het op te lossen . echter het is ook vervelend nu het niet meer naar behoren werkt
- rienflinterman
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
21 nov 2023 14:49
Ondanks een goede bescherming met Panda Dome
- rienflinterman
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
21 nov 2023 15:30
Stamboom wel te openen maar geen bijbehorende foto's.
Kan map C:\Users\rienflinterman\Documenten\Aldfaer\ Materiaal niet openen.
Geprobeerd de verwijzing aan te brengen met bovenstaande boodschap als resultaat
Kan map C:\Users\rienflinterman\Documenten\Aldfaer\ Materiaal niet openen.
Geprobeerd de verwijzing aan te brengen met bovenstaande boodschap als resultaat
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
21 nov 2023 15:34 - 21 nov 2023 15:36
Als u wil kan ik even meekijken via Teamviewer. Zo ja, installeer
Teamviewer
en stuur mij een mail om af te spreken. Klik op Lees meer en vervolgens muisover op het zwart envelopje.
Laatst bewerkt 21 nov 2023 15:36 door JayCee.
- rienflinterman
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
22 nov 2023 18:44
Na uw geweldige inspanning,waardoor mijn aanvankelijke probleem is verholpen,is er nu het volgende aan de orde: bij het afsluiten na een sessie verschijnt alleen opslaan als en geen opslaan. Bij enter verschijnt d:|Aldfaer_Data\Stambomen\Flinterman-Toet
na weer enter verschijnt Bestandsnaam ontbreekt of onjuist .
Waaardoor komt dit?
na weer enter verschijnt Bestandsnaam ontbreekt of onjuist .
Waaardoor komt dit?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
- rienflinterman
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
22 nov 2023 20:56
Ja,daarvoor een andere stamboom bekeken en terug via zoeken
- Han Kortekaas
-
23 nov 2023 00:36 - 23 nov 2023 00:37
Rien
ik heb de indruk dat u niet goed begrijpt wat het betekent een veiligheidskopie terug te zetten. Vooral niet na tussenkomst van JayCee; dan zal de stamboom echt wel goed zijn geweest.
Waarom dan weer een VK terugzetten. Ik heb eerder in dit draadje al gewaarschuwd dat het terugzetten van een VK een calamiteitsaktie is.
ik heb de indruk dat u niet goed begrijpt wat het betekent een veiligheidskopie terug te zetten. Vooral niet na tussenkomst van JayCee; dan zal de stamboom echt wel goed zijn geweest.
Waarom dan weer een VK terugzetten. Ik heb eerder in dit draadje al gewaarschuwd dat het terugzetten van een VK een calamiteitsaktie is.
Laatst bewerkt 23 nov 2023 00:37 door Han Kortekaas.
- Ruud de Ruiter
-
23 nov 2023 07:39 - 23 nov 2023 07:46
Rien,
Ik vermoedt dat u het verkeerde idée hebt dat u maar één enkel stamboombestand *.aldf er op na kunt houden en daarom een v-kopie terug zet.
U kunt in de map stambomen meerdere verschillende stamboombestanden er op nahouden en via het uitvalpijltje naast het open map ikoon een ander *.aldf bestand openen ZONDER dat v-kopie aventuur
Mocht het uw bedoeling zijn om gelijktijdig met 2 *.aldf bestanden te werken, meldt dat want ook dat is mogelijk echter bij voorkeur met een 2e beeldscherm.Waarom 2e scherm? Om ruimte te heben om deze gelijktidig te tonen
Ik vermoedt dat u het verkeerde idée hebt dat u maar één enkel stamboombestand *.aldf er op na kunt houden en daarom een v-kopie terug zet.
U kunt in de map stambomen meerdere verschillende stamboombestanden er op nahouden en via het uitvalpijltje naast het open map ikoon een ander *.aldf bestand openen ZONDER dat v-kopie aventuur
Mocht het uw bedoeling zijn om gelijktijdig met 2 *.aldf bestanden te werken, meldt dat want ook dat is mogelijk echter bij voorkeur met een 2e beeldscherm.Waarom 2e scherm? Om ruimte te heben om deze gelijktidig te tonen
Laatst bewerkt 23 nov 2023 07:46 door Ruud de Ruiter. Reden: 2 stamboombestanden