Groep geeft onjuist resultaat

Lees meer

Groep geeft onjuist resultaat

16 nov 2023 22:56
Enige. tijd geleden heb ik dit probleem ook gemeld. Ik kreeg een antwoord, maar geen oplossing voor mijn probleem.
Ik heb nu een testbestand bijgevoegd met twee bruidegommen ieder met twee bruiden.
Selectiecriteria:
- Relatie: bron relatie leeg
- Relatie: datum begin relatie < 01-01-1938
Bij het eerste huwelijk van Karel van Buren is de bron relatie niet leeg. Zijn tweede huwelijk is van 1957.
Toch komt hij voor in de resultatenlijst. Het lijkt of de lege bron relatie uit zijn tweede huwelijk gecombineerd wordt met de
datum van zijn eerste huwelijk.
Het tweede huwelijk van Meijer Batavier en Leentje Mulder kanter voldoet wel aan beide selectiecriteria. Bruidegom en bruid worden beide getoond.

Kunt u mij vertellen hoe ik het juiste resultaat moet krijgen.
Vr. Gr.
Peter Kampmeijer

Bijlagen:

Lees meer

Re: Groep geeft onjuist resultaat

17 nov 2023 10:48
De resultaten voldoen aan de criteria.
Anna Maria Kampmeijer wordt niet getoond omdat zij niet voldoet aan de criteria nml haar huwelijksdatum > 01/01/1938

Lees meer

Re: Groep geeft onjuist resultaat

17 nov 2023 11:39 - 17 nov 2023 11:40
Peter,

Ga naar het groepenvenster, klik met de rechtermuisknop op de betreffende groep en kies Eigenschappen.
Selecteer de eerste selectieregel (Relatie: bron leeg) en klik op Wijzigen. Zet in het venster dat je nu krijgt een vinkje bij Gezamenlijk criterium binnen hetzelfde onderwerp en klik op OK.
Doe nu hetzelfde voor de tweede selectieregel (Relatie: datum begin relatie < 01-01-1938)
Sluit het venster Groepeigenschappen door op OK te klikken. Nu staat Karel van Buren niet meer in de resultatenlijst.

Voor nadere toelichting: ga naar het venster Groepeigenschappen, klik op Wijzigen en open vervolgens de Help met toets F1. Onder punt 5 zie je dan in blauw de tekst "Gezamenlijk criterium binnen hetzelfde onderwerp". Als je daar op klikt zie je een tekstblokje met uitleg.

Paul
Laatst bewerkt 17 nov 2023 11:40 door Paul Kallenberg.

Gemaakt door Kunena