Terugzetten van laatste veiligheidskopie
- Nicole Adams
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Terugzetten van laatste veiligheidskopie
06 nov 2023 15:31
Beste,
Mijn Aldfaerprogramma werd niet goed afgesloten, maar ik kon wel nog een veiligheidskopie maken. Ik wil deze nu ophalen om van mijn laatste aanpassingen verder gaan, maar dat lukt mij niet:
- ik open Aldfaer
- bestand "zoek Aldfaer-bestanden", waar ik enkel "veiligheidskopies" aanklik
- ik vind mijn laatste VK die ik gisterenavond maakte, klik daarop en verwijder _20231105301 en klik op OK.
- hij vraagt of ik het bestaande bestand wil vervangen, ik klik op ja en toch krijg ik de gegevens van de voorlaatste afsluiting.
Wat doe ik verkeerd aub ?
Met dank,
Mijn Aldfaerprogramma werd niet goed afgesloten, maar ik kon wel nog een veiligheidskopie maken. Ik wil deze nu ophalen om van mijn laatste aanpassingen verder gaan, maar dat lukt mij niet:
- ik open Aldfaer
- bestand "zoek Aldfaer-bestanden", waar ik enkel "veiligheidskopies" aanklik
- ik vind mijn laatste VK die ik gisterenavond maakte, klik daarop en verwijder _20231105301 en klik op OK.
- hij vraagt of ik het bestaande bestand wil vervangen, ik klik op ja en toch krijg ik de gegevens van de voorlaatste afsluiting.
Wat doe ik verkeerd aub ?
Met dank,
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
Re: Terugzetten van laatste veiligheidskopie
06 nov 2023 20:07 - 06 nov 2023 20:13
Heeft u de veiligheidskopie teruggeplaatst via menu Bestand > Open > kies het betreffende *.alx bestand.
In de help met zoekzin 'Een veiligheidskopie terugzetten' vindt u een uitgebreide beschrijving hoe het best gedaan wordt.
In de help met zoekzin 'Een veiligheidskopie terugzetten' vindt u een uitgebreide beschrijving hoe het best gedaan wordt.
Laatst bewerkt 06 nov 2023 20:13 door JayCee.
06 nov 2023 21:04
ja, ik heb alles gedaan zoals beschreven in de helpfunctie. En ik zie dat de laatste VK 6632 personen telt en als ik die veiligheidskopie dan oplaad, staan er maar 6585 personen in = mijn voorlaatste veiligheidskopie.
- Han Kortekaas
-
06 nov 2023 23:08
Het is bekend dat de teller in de werkbalk af en toe afwijkt.
Probeer eens Stamboom -> Bestandscontrole en -reparatie.
Probeer eens Stamboom -> Bestandscontrole en -reparatie.
07 nov 2023 15:24
Beste mr. Kortekaas, bedankt voor uw antwoord maar het helpt niet. Denk dat ik de laatste aanpassingen opnieuw zal moeten invoeren. Als ik mijn laatste veiligheidskopie (waar 6632 personen in staan) terugzet, laadt hij die ofwel niet op ofwel laadt hij de voorlaatste VK op waar 6585 personen in stonden. En in mijn stamboom zijn de laatste inderdaad ook niet gebeurd en vermeldt de titelbalk 6585 personen
Toch bedankt,
Toch bedankt,
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
07 nov 2023 17:42
Nicole,
Als u zich de datum van laatste aanpassingen nog herinnerd kan in de kolom 'Gewijzigd' van de personenlijst nagaan of deze datum daarin voorkomt. Als u de kolom niet ziet, klik dan rechts ergens in een kolomhoofd en klik op Gewijzigd.
Als u zich de datum van laatste aanpassingen nog herinnerd kan in de kolom 'Gewijzigd' van de personenlijst nagaan of deze datum daarin voorkomt. Als u de kolom niet ziet, klik dan rechts ergens in een kolomhoofd en klik op Gewijzigd.
07 nov 2023 18:34
Beste, ik heb mijn laatste aanpassingen per 5/11/23 gemaakt en de laatste veiligheidskopie dateert ook van dan (6632 personen). Als ik die VK terugzet en naar het resultaat kijk van die terugzetting is de recentste datum van de wijziging 29/10/23 en dus slechts 6585 personen=het aantal personen van de voorlaatste VK.
Alleszins bedankt voor uw input. Ik heb me er ondertussen mee verzoend dat ik de laatste aanpassingen opnieuw zal moeten opzoeken en ingeven.
Mvg,
Alleszins bedankt voor uw input. Ik heb me er ondertussen mee verzoend dat ik de laatste aanpassingen opnieuw zal moeten opzoeken en ingeven.
Mvg,