- Bedankjes 1
vermiste foto's
- Leen Ketting
- Auteur
Lees minder
Lees meer
vermiste foto's
26 okt 2023 12:06
Bij een bepaald Aldfaerbestand heb ik alle bijbehorende foto's in een apart bestand gezet. Hier uit put ik om foto's toe te voegen aan de betreffende persoon.
Onder "Stamboom/Eigenschappen heb ik aangegeven waar het bijbehorende materiaal staat. Werkt goed.
Echter, in het originele fotobestand staan een 10-tal foto's meer dan wanneer het totale bestand geopend wordt via Persoon/Bestand/Bestand koppelen.
In de hele computer komt slechts één foto-bestand voor, zoals in de eerste zin vermeld.
Dit probleem doet zich zo wel voor in mijn desktop-computer als in mijn laptop. Beide PC's bevatten dezelfde bestanden maar zijn volledig gescheiden.
Ik neem aan, dat ik ergens een gedachtenfout bega - maar welke??
Kunt U mij verder helpen?
Bij voorbaat dank.
Leen
Onder "Stamboom/Eigenschappen heb ik aangegeven waar het bijbehorende materiaal staat. Werkt goed.
Echter, in het originele fotobestand staan een 10-tal foto's meer dan wanneer het totale bestand geopend wordt via Persoon/Bestand/Bestand koppelen.
In de hele computer komt slechts één foto-bestand voor, zoals in de eerste zin vermeld.
Dit probleem doet zich zo wel voor in mijn desktop-computer als in mijn laptop. Beide PC's bevatten dezelfde bestanden maar zijn volledig gescheiden.
Ik neem aan, dat ik ergens een gedachtenfout bega - maar welke??
Kunt U mij verder helpen?
Bij voorbaat dank.
Leen
- Ruud de Ruiter
-
Re: vermiste foto's
26 okt 2023 12:38
Leen,
Ik vermoedt dat die 10-tal foto's een voor Aldfaer niet geldige extensie gebruiken. Doe in de verkenner eens een sortering op extensie
Ik vermoedt dat die 10-tal foto's een voor Aldfaer niet geldige extensie gebruiken. Doe in de verkenner eens een sortering op extensie
- Han Kortekaas
-
26 okt 2023 13:29
Leen, twee mogelijkheden
1. de foto's staan op niet publiceren
2. deze foto's hebben een verkeerde extensie , bijvoorbeeld een extensie naamfoto.jpg terwijl het een naamfoto.png moet zijn. Fotoprogramma's kunnen daar wel mee overweg maar Aldfaer loopt tegen een fout op. Je kunt dit fenomeen controleren door bv van die persoon een Persoonskaart te maken met al het Materiaal.
1. de foto's staan op niet publiceren
2. deze foto's hebben een verkeerde extensie , bijvoorbeeld een extensie naamfoto.jpg terwijl het een naamfoto.png moet zijn. Fotoprogramma's kunnen daar wel mee overweg maar Aldfaer loopt tegen een fout op. Je kunt dit fenomeen controleren door bv van die persoon een Persoonskaart te maken met al het Materiaal.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
- Leen Ketting
- Auteur
28 okt 2023 04:38
Het probleem zat hem inderdaad in de extensie, namelijk GIF in plaats van jpg. Ik zal het programma Irfanview er bij halen en dan is het probleem ongetwijfeld opgelost.
Hartelijk dank voor jullie reacties/hulp!!
Leen
Hartelijk dank voor jullie reacties/hulp!!
Leen
- Leen Ketting
- Auteur
29 okt 2023 15:40
Ik ben er nog niet uit. De meeste foto's in mijn lijst hebben de extensie JPG of Gif. Naast deze foto's zijn er ook die de extensie tif hebben. Zo gauw ik naar een persoon in Aldfaer ga om een foto te koppelen, krijg ik (uiteraard) de lijst met te koppelen personen te zien. Maar,....daar zie ik dan wel alle foto's met JPG of GIF te zien, maar niet die met een TIF extensie. De stamkaart van de betreffende persoon geeft mij dus geen oplossing en ook het gebruik van Irfanview levert het antwoord niet.
Enig idee hoe dit wel op te lossen?
Ik kijk er naar uit!
Groet Leen
Enig idee hoe dit wel op te lossen?
Ik kijk er naar uit!
Groet Leen
- Han Kortekaas
-
29 okt 2023 17:11
Leen,
JayCee heeft je in dit draadje een link gegeven naar het bericht hoe je e.e.a. kunt ontdekken. Ik vermoed dat je niet het hele bericht hebt gelezen want er zit een sjabloontje bij waarmee je e.e.a. kunt oplossen.
JayCee heeft je in dit draadje een link gegeven naar het bericht hoe je e.e.a. kunt ontdekken. Ik vermoed dat je niet het hele bericht hebt gelezen want er zit een sjabloontje bij waarmee je e.e.a. kunt oplossen.
- Ruud de Ruiter
-
29 okt 2023 20:33
Gebruik bij het koppelen het uitvalpijltje voor de keuze soort extensies en kies alle exstensies *.*
- Ruud de Ruiter
-
30 okt 2023 11:58 - 30 okt 2023 12:02
Aanvulling:
De default extensie keuze gebruikt een beperkt aantal formaten: *.bmp, *.lpg, *.jpeg en *.png. Reden dat je geen tif of tiff ziet. Alleen de 3e keuze Alle formaten *.* laat het gebruik van tif(f) toe.
Persoonlijke opmerking: gezien de mogelijke verschillen tussen Apple en PC versies van het tif(f) formaat en de verschillende toegestane compressiemethodes zou ik zelf nooit tif(f) gebruiken maar via b.v. Irfanview omzetten naar *.jpg of *.jpeg
De default extensie keuze gebruikt een beperkt aantal formaten: *.bmp, *.lpg, *.jpeg en *.png. Reden dat je geen tif of tiff ziet. Alleen de 3e keuze Alle formaten *.* laat het gebruik van tif(f) toe.
Persoonlijke opmerking: gezien de mogelijke verschillen tussen Apple en PC versies van het tif(f) formaat en de verschillende toegestane compressiemethodes zou ik zelf nooit tif(f) gebruiken maar via b.v. Irfanview omzetten naar *.jpg of *.jpeg
Laatst bewerkt 30 okt 2023 12:02 door Ruud de Ruiter. Reden: omzetten