Tonen | Verwantschap: scherm toont alleen bovenste deel boven de scheidslijn.

Lees meer

Tonen | Verwantschap: scherm toont alleen bovenste deel boven de scheidslijn.

21 okt 2023 16:20

Sinds kort zie ik in het scherm tonen verwnatwantschap alleen de bovenste helft van het scherm boven de horzintale scheidslijn. Het onderste gedeelte van het scherm, waarin je kunt aangeven dat je de verwantschap wilt laten berekenen en het aantal generaties kunt kiezen dat je in de berekening wilt laten meedoen, is onzichtbaar. Waarschijnlijk is er een keer de horizontale scheidingsbalk te ver naar onderen geplaatst.
Zoals in de schermafdruk te zien is, is deze scheidingsbalk nu niet meer zichtbaar.

Is er een methode om deze scheidingsbalk weer opnieuw zichtbaar te maken?
Voor het hoofdscherm is er een functie-toets F11 om terug te gaan naar de standaard-indeling van het hoofdscherm. Ik hoopte dat deze functie ook invloed had op andere schermen, maar dat is in dit geval niet zo.

Michaël

Lees meer

Re: Tonen | Verwantschap: scherm toont alleen bovenste deel boven de scheidslijn.

21 okt 2023 16:32

Door stom toeval en wat fidelen met de venstergrootte, kwam een deel van het scherm onder de scheidingsbalk ineens weer in beeld (zie voorbeeld). Dit betreft slechts de check box voor automatische berekenen. De scheidslijn tussen bovenhelft en onderhelft van het scherm blijft onzichtbaar. En ik nog het probleem, dat zodra ik het scherm weer beeldvullend maak, het onderste gedeelte weer uit zicht verdwijnt.

Michaël

Lees meer

Re: Tonen | Verwantschap: scherm toont alleen bovenste deel boven de scheidslijn.

21 okt 2023 16:37 - 21 okt 2023 16:41
probeer eens Ctrl+F11
Laatst bewerkt 21 okt 2023 16:41 door JayCee.

Lees meer

21 okt 2023 16:53
Fag JayCee,

Dat helpt al een stuk!

Maar het probleem blijft dat indien ik het venster probeer te vergroten, de correcte indeling van het venster meteen weer verdwijnt. Met Ctrl-F11 kan ik die dan weer herstellen, maar alleen in een klein vensterformaat.

Michaël

Lees meer

22 okt 2023 18:35
Ik heb inmiddels zelf het probleem kunnen oplossen door in de Aldfaer programma folder Aldfaer.iniprogram te hernoemen naar iets anders en Aldfaer opnieuw op te starten. Hierdoor werd er een nieuwe versie van Adfaer,iniprogram aangemaakt.
Daarna waren al mijn instellingen natuurlijk kwijt, maar werd het verwantschapscherm weer correct getoond.
Hierna heb ik de sectie [Relationship] uit het nieuw aangemaakte Aldfaer.iniprogram gekopieerd en dezelfde sectie vevrangen in het oorspronkelijke Aldfaer.iniprogram bestand. Daarna heb ik het nieuwe Aldfaer.iniprogram bestand verwijderd en het aangepaste oorspronkelijke bestand weer teruggeplaatst. Toen had ik zowel mijn oorspronkelijke instellingen terug, als een werkend verwantschapscherm

Michaël

Gemaakt door Kunena