- Bedankjes 996
Toevoegen Akteplaats in Geb en Ovl tab
- Ruud de Ruiter
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Toevoegen Akteplaats in Geb en Ovl tab
14 sep 2023 09:38
In WieWasWie wordt voor Geb en Ovl standaard de Akteplaats vermeld. Binnen Aldfaer is daar niet standaard in voorzien. Aangezien de Akteplaats kan anders zijn als de plaats van Geb/OVL (denk o.a. aan schippers en hun eega en kinderen) zou een toevoeging welkom zijn. Indien toegevoegd a.u.b. ook in de personenlijst
- Jos van Rijn
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 13
Re: Toevoegen Akteplaats in Geb en Ovl tab
16 sep 2023 16:57
plaats geboorte/ ovl kan bij het veld notitie worden genoteerd !
- Ruud de Ruiter
-
Auteur
Re: Toevoegen Akteplaats in Geb en Ovl tab
16 sep 2023 18:22 - 16 sep 2023 18:30
Het gaat niet om de plaats geb/ovl, daar zijn de standaard velden voor.
Als gevolg van gemeentelijke herindeling is de plaats van registratie van belang, vooral om te kunnen uitvinden waar eventueel destijds een kopie van de akte te verkrijgen was en uit te vissen in welke huidige gemeente deze nu deel van uitmaakt.
De plaats van registratie geeft aan dat de plaats geb/ovl deel uitmaakt van de gemeente vermeld in de plaats van registratie
Waarom geen wens voor de plaats van registratie voor huwelijk? Simpel. sinds 1.1.1811 is de plaats van registratie van een huwelijk in principe gelijk aan de plaats van het huwelijk. De enige uitzondering die mij bekend is, is een "huwelijk met de handschoen", iets wat relatief zeldzaam is, zoals die van een zus van mijn vader die trouwde met haar partner in Australië
Als gevolg van gemeentelijke herindeling is de plaats van registratie van belang, vooral om te kunnen uitvinden waar eventueel destijds een kopie van de akte te verkrijgen was en uit te vissen in welke huidige gemeente deze nu deel van uitmaakt.
De plaats van registratie geeft aan dat de plaats geb/ovl deel uitmaakt van de gemeente vermeld in de plaats van registratie
Waarom geen wens voor de plaats van registratie voor huwelijk? Simpel. sinds 1.1.1811 is de plaats van registratie van een huwelijk in principe gelijk aan de plaats van het huwelijk. De enige uitzondering die mij bekend is, is een "huwelijk met de handschoen", iets wat relatief zeldzaam is, zoals die van een zus van mijn vader die trouwde met haar partner in Australië
Laatst bewerkt 16 sep 2023 18:30 door Ruud de Ruiter.