Doorlinken naar ander rapport

Lees meer

Doorlinken naar ander rapport

10 sep 2023 18:54
Hi

zijn er mensen die de rapporten ook gebruiken voor presentatie van de gegevens op een website? Is er een mogelijkheid om rapporten aan elkaar te linken? B.v. als er 2 parentelen zijn die uiteindelijk bij eenzelfde voorouder uitkomen. Dan wil ik die 2 laten eindigen bij die voorouder en dan linken naar de parenteel van die voorouder zelf.

Groeten
Joost

Lees meer

Re: Doorlinken naar ander rapport

10 sep 2023 23:01
Joost, dat is toch een en hetzelfde parenteel??
Maar als je het in delen wilt ophakken dan zul je toch iets van een index pagina tussen die drie parentelen moeten hebben.

Lees meer

11 sep 2023 09:23 - 11 sep 2023 09:28
Joost,
Een parenteel is nageslacht en kan dus niet bij één en dezelfde voorouder eindigen maar wel beginnen.

Je roept dus vanaf die één en dezelfde voorouder het rapport Parenteel (tekst of grafisch) op.

Tekstversie: klik de wereldbol wat het rapport opent in je internet browser. Doe Ctrl+F en zoek de gewenste persoon

Grafisch (is niet aan te bevelen): klik de wereldbol wat het rapport opent in je internet browser. Nu moet je weten of de gezochte persoon op het eerste blad voorkomt. Zo niet dien je te weten in welke tak deze zich bevindt en in welk blad. Zodra je in het betreffende blad zit doe Ctrl+F en zoek de gewenste persoon

Misschien kan je daarmee iets aanvangen door in de tekstversie een (kruislinkse) verwijzing tussen die personen in de html toe te voegen
Laatst bewerkt 11 sep 2023 09:28 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

11 sep 2023 23:05
Excuses als ik de verkeerde terminologie gebruik ;)

Met de tip van Ruud kan ik wel wat denk ik, ik zal er eens in duiken

Lees meer

13 sep 2023 17:50
Wat ik eigenlijk bedoelde: vanuit verschillende stamouders kun je b.v. uitkomen bij één overgrootouder. Wat ik zou willen is twee afstammingsreeksen maken die leiden naar én stoppen bij de overgrootouder. En van daaruit doorlinken naar een rapport dat de afstamming van de overgrootouder naar mijzelf laat zien.

Bovenstaande ter verklaring van de verwarring dat ik parenteel gebruikte. Als gezegd, ik ga de tip van Ruud uitzoeken.

Lees meer

13 sep 2023 18:29
Waarom kunt u niet vanuit de grootouder een parenteel maken die dan naar die stamoudsten en uzelf leidt?

Er is geen manier om met twee kwartierstaten naar dezelfde grootouder te komen en dan automatisch een parenteel starten vanuit die gezamenlijke grootouder.

En ja, ik heb een website met mogelijkheden voor kwartierstaten en parentelen. Ik zou zeggen probeer het uit.

Gemaakt door Kunena