- Bedankjes 0
Controleer gegevens, steeds zelfde foutmelding
- Werner Stuer
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Controleer gegevens, steeds zelfde foutmelding
07 sep 2023 11:30
Als ik controleer gegevens neem en dan te controleren en leeftijd selecteer krijg ik steeds dezelfde 4 personen te zien.
Na controle blijken de kinderen zoals vermeld een eigen intern nummer te hebben, dus dat is het probleem niet.
Ik begrijp de foutmelding dus niet en weet niet hoe ik dit moet oplossen.
Controlelijst familie STUER
Joannes Joseph Schoefs, geb. 1922
Leeftijd 101 (automatisch gemarkeerd als overleden)
Clara Josepha Van Grootel, 81, geb. 1942 (x1964, 4k)
Volgnummers kinderen gelijk
Jozef Lancel, 94, 1922-2016 (x?, 2k)
Blanche Braeckman, ovl. <2016 (x?, 2k)
Luc ? Van Den Broek (x?, 2k)
Gegenereerd met Aldfaer-versie 10.1 7/09/2023 11:25:55
Iemand een idee?
Na controle blijken de kinderen zoals vermeld een eigen intern nummer te hebben, dus dat is het probleem niet.
Ik begrijp de foutmelding dus niet en weet niet hoe ik dit moet oplossen.
Controlelijst familie STUER
Joannes Joseph Schoefs, geb. 1922
Leeftijd 101 (automatisch gemarkeerd als overleden)
Clara Josepha Van Grootel, 81, geb. 1942 (x1964, 4k)
Jozef Lancel, 94, 1922-2016 (x?, 2k)
Blanche Braeckman, ovl. <2016 (x?, 2k)
Luc ? Van Den Broek (x?, 2k)
Gegenereerd met Aldfaer-versie 10.1 7/09/2023 11:25:55
Iemand een idee?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
Re: Controleer gegevens, steeds zelfde foutmelding
07 sep 2023 13:17 - 07 sep 2023 13:19
M.i. betekent dit dat de volgorde van de kinderen niet duidelijk te bepalen is door bv. een ontbrekende of gelijke geboortedatum.
Laatst bewerkt 07 sep 2023 13:19 door JayCee.
- Paul Kallenberg
Re: Controleer gegevens, steeds zelfde foutmelding
09 sep 2023 21:35
Werner,
Standaard worden kinderen in het kinderblok automatisch gesorteerd op geboortedatum. Het is echter ook mogelijk deze sortering op Handmatig te zetten, waarna de gebruiker de sorteervolgorde kan aanpassen. Aldfaer houdt de volgnummers van de kinderen in de sortering bij voor het geval de gebruiker op handmatige sortering wil overgaan. Voor een goede handmatige sortering moeten deze volgnummers uniek zijn.
In vroegere versies van Aldfaer kon dit bij een GEDCOM-import en wellicht ook in andere situaties wel eens mis gaan, waardoor gelijke volgnummers konden ontstaan. In dat geval is het niet meer mogelijk om, als de sortering op handmatig is gezet, de sorteervolgorde te wijzigen.
In Controleer gegevens wordt hierop gecontroleerd. Zolang de sortering automatisch is, leidt dit niet tot problemen. Maar als de sortering op handmatig staat moeten de kinderen ontkoppeld en opnieuw gekoppeld worden om de volgorde te kunnen wijzigen.
Paul
Standaard worden kinderen in het kinderblok automatisch gesorteerd op geboortedatum. Het is echter ook mogelijk deze sortering op Handmatig te zetten, waarna de gebruiker de sorteervolgorde kan aanpassen. Aldfaer houdt de volgnummers van de kinderen in de sortering bij voor het geval de gebruiker op handmatige sortering wil overgaan. Voor een goede handmatige sortering moeten deze volgnummers uniek zijn.
In vroegere versies van Aldfaer kon dit bij een GEDCOM-import en wellicht ook in andere situaties wel eens mis gaan, waardoor gelijke volgnummers konden ontstaan. In dat geval is het niet meer mogelijk om, als de sortering op handmatig is gezet, de sorteervolgorde te wijzigen.
In Controleer gegevens wordt hierop gecontroleerd. Zolang de sortering automatisch is, leidt dit niet tot problemen. Maar als de sortering op handmatig staat moeten de kinderen ontkoppeld en opnieuw gekoppeld worden om de volgorde te kunnen wijzigen.
Paul
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Werner Stuer