- Bedankjes 0
Opstarten Aldfaer
- Aldert Jan Zevering
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Opstarten Aldfaer
06 sep 2023 09:18
Goede morgen, Ik krijg Aldfaer niet goed opgestart. Het laatst gebruikte scherm wordt weliswaar geopend maar het blauwe wieltje blijft draaien en ik kan er dus niets mee. Wat is de beste oplossing hiervoor ?
Met vriendelijke groet Aldertjanz.
Met vriendelijke groet Aldertjanz.
- Ruud de Ruiter
-
Re: Opstarten Aldfaer
06 sep 2023 12:51
Gebruikt u de default installatie ? Indien nee, heeft u uw installatie gewijzigd en zoja hoe is die dan nu ?
- Aldert Jan Zevering
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
06 sep 2023 13:18
Het was er ineens vanmorgen. Ik heb daarna aldfaer er nog een keer overheen geinstalleerd maar het blijft. Daarna heb ik aldfaer geinstalleerd in een ander map en dat werkte wel maar bijv de verwijzingen naar de persoonlijke bijlagen werken niet. Die moet ik veranderen die staan ineens in one drive
- Ruud de Ruiter
-
06 sep 2023 15:27
Gezien de one drive opmerking toont dit dat u dus niet de standaardinstallatie gebruikt.
De installatie locatie voor het programma is: C:\Aldfaer en de locatie voor de stamboombestanden en bijbehoren is :
C:\Users\uwpcnaam\Documents\Aldfaer
Het enige wat eventueel op de one drive mag zijn Materiaal en Veiligheidskopiƫn maar dan moeten de verwijzingen wel overeenkomstig aangepast worden
De installatie locatie voor het programma is: C:\Aldfaer en de locatie voor de stamboombestanden en bijbehoren is :
C:\Users\uwpcnaam\Documents\Aldfaer
Het enige wat eventueel op de one drive mag zijn Materiaal en Veiligheidskopiƫn maar dan moeten de verwijzingen wel overeenkomstig aangepast worden
- Aldert Jan Zevering
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
07 sep 2023 16:09
Ik heb het advies opgevolgd. Daarnaast heb ik een tweede aldfaermap het bvestand aldfaer.exe geinstalleerd . Alle benodigde informatie komt uit de andere Aldfaer map waar ik de oude Aldfaer.exe heb verwijderd. Zit er in die oude map soms een bestand dat de oorzaak is ? In ieder geval werkt het opo deze manier.
- Ruud de Ruiter
-
08 sep 2023 08:37
re: Daarnaast heb ik een tweede aldfaermap het bvestand aldfaer.exe geinstalleerd etc.
Waarom denkt u dat dit noodzakelijk was?
Waarom denkt u dat dit noodzakelijk was?
- Aldert Jan Zevering
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
08 sep 2023 09:48
Toen ik aldfaer opnieuw installeerde in de bestaande map ( dus over de oude heen ) bleef het probleem bestaan. Toen ik Aldfaer installeerde in een tweede Aldfaer map en de instellingen aanpaste werkte het vlekkeloos.
- Han Kortekaas
-
08 sep 2023 13:38
Waarschijnlijk zinloos extra installatie omdat er een fout (misschien verwijzing naar OneDrive die niet meer bestaat???) zit in de aldfaer.ini en/of aldfaer.iniprogram. Door de tweede installatie had je twee 'verse' ini bestanden.
- Aldert Jan Zevering
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
08 sep 2023 19:46
Als u het wenst kan ik via Teaamviewer even meekijken.
Wat is Teamviewer?
. Zo ja, klik links op 'Lees Meer' voor mijn e-mailadres en stuur mij een bericht om af te spreken.
- Aldert Jan Zevering
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
- Evert
09 sep 2023 16:03
Aldert Jan,
Je moet nu rechtstreeks met JayCee contact opnemen.
Inloggen en dan onder zijn naam op meer klikken.
vervolgens met de muis over het envelopje gaan.
Dan zie je zijn e-mail adres.
Via dat adres kunnen jullie codes en tijd afspreken.
Succes,
Evert.
Je moet nu rechtstreeks met JayCee contact opnemen.
Inloggen en dan onder zijn naam op meer klikken.
vervolgens met de muis over het envelopje gaan.
Dan zie je zijn e-mail adres.
Via dat adres kunnen jullie codes en tijd afspreken.
Succes,
Evert.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: JayCee