- Bedankjes 0
doopdatum wordt aangegeven met "geb."
- Michaël Boers
- Auteur
Lees minder
Lees meer
doopdatum wordt aangegeven met "geb."
08 aug 2023 16:14
In het hoofdscherm van een persoon staat in het linkerpaneel in het midden een overzicht van de kinderen van de hoofdpersoon. Van de kinderen wordt de geboortedatum aangegeven, of -indien die niet beschikbaar is- de doopdatum.
In beide gevallen wordt die datum voorafgegaan door de tekst "geb.".
Is het mogelijk deze tekst te wijzigen in "ged." indien er een doopdatum is gebruikt en "geb." alleen te gebruiken wanneer er ook een echte geboortedatum is ingevuld?
In beide gevallen wordt die datum voorafgegaan door de tekst "geb.".
Is het mogelijk deze tekst te wijzigen in "ged." indien er een doopdatum is gebruikt en "geb." alleen te gebruiken wanneer er ook een echte geboortedatum is ingevuld?
- Ruud de Ruiter
-
Re: doopdatum wordt aangegeven met "geb."
08 aug 2023 16:19
het teken ~ geeft aan dat het een doop betreft. Zonder de ~ betreft het een geboorte
- Michaël Boers
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
08 aug 2023 18:13
Dag Ruud,
Ik begrijp dat de tilde een doopdatum aangeeft. Maar de afkorting "geb." bij een doop staat een beetje gek. Juist nu we iedereen ervan proberen te doordringen dat doop- en geboortedatums twee verschillende dingen zijn.
Helemaal verwarrend wordt het wanneer je met een volwassenedoop te maken hebt.
Ik pleit ervoor dat de gebruikte afkorting context-afhankelijk wordt.
Michaël
Ik begrijp dat de tilde een doopdatum aangeeft. Maar de afkorting "geb." bij een doop staat een beetje gek. Juist nu we iedereen ervan proberen te doordringen dat doop- en geboortedatums twee verschillende dingen zijn.
Helemaal verwarrend wordt het wanneer je met een volwassenedoop te maken hebt.
Ik pleit ervoor dat de gebruikte afkorting context-afhankelijk wordt.
Michaël
- Ruud de Ruiter
-
09 aug 2023 17:42
Of hetzelfde doen als bij Ovl/Begr waar in geval van begraven [] getoond wordt maar geen enkele tekst