- Bedankjes 0
GEDCOM ?
- Jan de Jong
- Auteur
Lees minder
Lees meer
GEDCOM ?
31 jul 2023 14:21
Ik ben wat op leeftijd en kom er niet meer uit. Voor een kennis een stamboom gemaakt vanaf zijn vader en dan naar de oudste voorouder. Met een hem toegestuurde Gedcom heeft hij het in zijn Aldfaerprogramma gezet (prima gegaan !) Hij gaat nu vanaf zijn vader zijn gegevens invoeren van hem en zijn (klein)kinderen..
Nu blijkt dat zijn vrouw ook gegevens heeft van haar stamboom, maar nog niet volledig. Die wil ik dus vanaf haar vader ook weer in gaan voeren tot de oudste voorouder.
Hoe kan ik dat het beste doen ? Alleen een "LIJST" maken in een te maken stamboom alleen om dit te realiseren ? En kan ik van die lijst een GEDCOM bestand maken, die dan in te voeren is in de stamboom van haar man (of gaat dat niet ??) Als een lijst inderdaad via Gedcom werkt, kan via "koppelen" deze namen bij de vrouw ingevoerd worden?
Alvast bedankt voor uw tijd en moeite !!
Groet, Jan
Nu blijkt dat zijn vrouw ook gegevens heeft van haar stamboom, maar nog niet volledig. Die wil ik dus vanaf haar vader ook weer in gaan voeren tot de oudste voorouder.
Hoe kan ik dat het beste doen ? Alleen een "LIJST" maken in een te maken stamboom alleen om dit te realiseren ? En kan ik van die lijst een GEDCOM bestand maken, die dan in te voeren is in de stamboom van haar man (of gaat dat niet ??) Als een lijst inderdaad via Gedcom werkt, kan via "koppelen" deze namen bij de vrouw ingevoerd worden?
Alvast bedankt voor uw tijd en moeite !!
Groet, Jan
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
Re: GEDCOM ?
31 jul 2023 14:53
Indien de gegevens van zijn vrouw als gedcombestand beschikbaar is kan het in de stamboom van haar man geïmporteerd worden. Zie Bestand > Importeer gedcom en 'Importeer in huidige stamboom' aanvinken. Vervolgens controleren van de koppelling en mogelijke dubbele personen.
Zijn de gegevens op papier dan kunnen ze rechtstreeks in de huidige stamboom worden ingevoerd.
Zijn de gegevens op papier dan kunnen ze rechtstreeks in de huidige stamboom worden ingevoerd.
- Jan de Jong
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
Re: GEDCOM ?
31 jul 2023 17:04
@ JaySee: Heel erg bedankt voor uw antwoord ! Ik vroeg mij alleen af, of het dan meteen op de goede plaats komt te staan. Maar dat kan ik dus via de lijst doen en dan koppelen, begrijp ik.
Groet, Jan de Jong
Groet, Jan de Jong