Muis cursor functioneert niet op de menubalk

Lees meer

Muis cursor functioneert niet op de menubalk

31 jul 2023 10:35
Terwijl tot vandaag de muis in Aldfaer normaal werkte, is het ineens niet meer mogelijk om de menu's en de knoppen-balk te gebruiken. Zodra ik met de cursor boven de knoppen-balk en menu's beweeg springt deze naar boven op de vensterrand.

Na enig zoeken vond ik een melding op het forum waarin geadviseerd werd om bij Instellingen>Algemeen de Hints uit te schakelen.
Terug in Aldfaer bleek dat het probleem opgelost leek. De muiscursor bewoog weer normaal boven het menu en de knoppen.

Dit was echter van korte duur, want na één keer klikken op een knop was het probleem weer terug. Daarmee was het weer onmogelijk om Instellingen te openen. Daarom nogmaals de browser geopend waarna ik instellingen kon openen.
Boven de lijst met onderwerpen werkt de muis correct, echter was het niet mogelijk om het vinkje te verwijderen.
Zodra de cursor er boven bewoog sprong de muis naar boven (ca. 30-40 pixels geschat). Daarbij viel het mij op dat bij het vinkje van kleur wijzigde bij het bewegen van de muis in het gebied waar de cursor heen was gesprongen. Dus maar geklikt en het vinkje verdween.
Daarmee blijkt het probleem opgelost. De fout zit dus in de hint-functie van het programma

Met vriendelijke groet,
Ina

Lees meer

Re: Muis cursor functioneert niet op de menubalk

31 jul 2023 18:16
Mac of Linux?

Lees meer

Re: Muis cursor functioneert niet op de menubalk

14 aug 2023 09:28
JayCee,
Een vriend van mij, die tijdelijk Alfaer gebruikt om een bestand van mij te vergelijken, had gisteren ook dit probleem.
Na met veel moeite het vinkje uitgezet te hebben was het over.
Hij werkt met Windows.
Groet,
Evert.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: JayCee

Gemaakt door Kunena