Trage invoer

Lees meer

Trage invoer

28 jul 2023 11:46
Beste lezer, Ik heb een vrij nieuwe PC ( Medion ) maar merk de laatste maanden dat het verwerken van een ingevoerd gegeven enkele secondes moet wachten voor het "verwerkt " is. Ik zie geen overmatige belasting van processor en geheugen in taakbeheer . Mijn vraag is kan er in het programma zelf iets mis zijn of heb ik één of meerdere gegevens verkeerd ingevoerd ? Ik heb een bestand van ruim 250.000 personen.
Bij voorbaat weer dank voor een reactie. Hartelijke groet Aldertjanz

Lees meer

Re: Trage invoer

28 jul 2023 12:11
U kunt alvast proberen met Bestand > Opschonen en desnoods ook Bestandscontrole en - reparatie.

Lees meer

28 jul 2023 15:31
Aanvullend; met zo'n grootte kan het ook gunstig zijn om het Groepenbestand te reduceren indien niet nodig, dan wel zelf tijdig bij te werken.

Lees meer

28 jul 2023 21:07
Kijk ook even wat er staat bij Stamboom -> Eigenschappen -> Maximum verwantschapsgraad. De standaardwaarde hiervoor is 3. Een (veel) hogere waarde kan vertraging opleveren.

Paul

Lees meer

29 jul 2023 12:37
Beste Paul , Dat heb ik gedaan en ik heb ook de verwantschapsgraad weer op 3 ingesteld. Overigens doe ik al lang met enige regelmaat "bestand opschonen ". Een enkele keer ook "Bestandscontrole en - reparatie". Is het schadelijk om dat ook regelmatig te doen ?
Ondertussen is mijn eerste indruk dat de genoemde acties succes opleveren. Alvast hartelijk dank voor de moeite voor alle heren die gereageerd hebben. hartelijke groet Aldert

Gemaakt door Kunena