- Bedankjes 0
Trage invoer
- Aldert Jan Zevering
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Trage invoer
28 jul 2023 11:46
Beste lezer, Ik heb een vrij nieuwe PC ( Medion ) maar merk de laatste maanden dat het verwerken van een ingevoerd gegeven enkele secondes moet wachten voor het "verwerkt " is. Ik zie geen overmatige belasting van processor en geheugen in taakbeheer . Mijn vraag is kan er in het programma zelf iets mis zijn of heb ik één of meerdere gegevens verkeerd ingevoerd ? Ik heb een bestand van ruim 250.000 personen.
Bij voorbaat weer dank voor een reactie. Hartelijke groet Aldertjanz
Bij voorbaat weer dank voor een reactie. Hartelijke groet Aldertjanz
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
Re: Trage invoer
28 jul 2023 12:11
U kunt alvast proberen met Bestand > Opschonen en desnoods ook Bestandscontrole en - reparatie.
- Han Kortekaas
-
28 jul 2023 15:31
Aanvullend; met zo'n grootte kan het ook gunstig zijn om het Groepenbestand te reduceren indien niet nodig, dan wel zelf tijdig bij te werken.
- Paul Kallenberg
28 jul 2023 21:07
Kijk ook even wat er staat bij Stamboom -> Eigenschappen -> Maximum verwantschapsgraad. De standaardwaarde hiervoor is 3. Een (veel) hogere waarde kan vertraging opleveren.
Paul
Paul
- Aldert Jan Zevering
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
29 jul 2023 12:37
Beste Paul , Dat heb ik gedaan en ik heb ook de verwantschapsgraad weer op 3 ingesteld. Overigens doe ik al lang met enige regelmaat "bestand opschonen ". Een enkele keer ook "Bestandscontrole en - reparatie". Is het schadelijk om dat ook regelmatig te doen ?
Ondertussen is mijn eerste indruk dat de genoemde acties succes opleveren. Alvast hartelijk dank voor de moeite voor alle heren die gereageerd hebben. hartelijke groet Aldert
Ondertussen is mijn eerste indruk dat de genoemde acties succes opleveren. Alvast hartelijk dank voor de moeite voor alle heren die gereageerd hebben. hartelijke groet Aldert