- Bedankjes 0
Aldfae start niet op
- Kees Takkenberg
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Aldfae start niet op
26 jul 2023 12:31
Plotseling start Aldfaer niet op.
Op de taakbalk komen tig icoontjes die ik niet kan weghalen. Ook niet met alt+tab!
Aldfaer gedelete en opnieuw geinstalleerd.
Geeft zelfde probleem. Icoontjes op taakbalk (een stuk of 15) zijn niet weg te halen.!
Start ook niet op met exe file in C:|Aldfaer.
Heeft het iets met twee schermen te maken?
Heeft het met onedrive te maken wat ondertussen bezig is?
Graag help.
Kees Takkenberg
c.a.takkenberg@hccnet.nl
Op de taakbalk komen tig icoontjes die ik niet kan weghalen. Ook niet met alt+tab!
Aldfaer gedelete en opnieuw geinstalleerd.
Geeft zelfde probleem. Icoontjes op taakbalk (een stuk of 15) zijn niet weg te halen.!
Start ook niet op met exe file in C:|Aldfaer.
Heeft het iets met twee schermen te maken?
Heeft het met onedrive te maken wat ondertussen bezig is?
Graag help.
Kees Takkenberg
c.a.takkenberg@hccnet.nl
- Han Kortekaas
-
- Kees Takkenberg
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
Re: Aldfae start niet op
26 jul 2023 14:23
Dank. Zal ik doen. Is dit dan een terugkerend euvel bij onedrive?
Vanmorgen startte Aldfaer wel op toen ik op 1 van die icoontjes klikte, maar ik kon er verder niets mee!
Wel ingevulde data dus, maar werkte verder niet.
Aldfaer niet backuppen in Onedrive in 't vervolg?
Kees Takkenberg
Vanmorgen startte Aldfaer wel op toen ik op 1 van die icoontjes klikte, maar ik kon er verder niets mee!
Wel ingevulde data dus, maar werkte verder niet.
Aldfaer niet backuppen in Onedrive in 't vervolg?
Kees Takkenberg
- Han Kortekaas
-
26 jul 2023 17:01
Het enige wat in de OneDrive mag komen is de fotomateriaalmap en de map voor de veiligheidskopieën.
Dat zijn normale bestanden.
Het stamboombestand is een gepacked bestand van een aantal indexen.
Ik vermoedde ook dat de Aldfaer.exe in OneDrive stond.
Dat zijn normale bestanden.
Het stamboombestand is een gepacked bestand van een aantal indexen.
Ik vermoedde ook dat de Aldfaer.exe in OneDrive stond.
- Kees Takkenberg
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
26 jul 2023 19:56
Dank. Aldfaer start op.
En ik kan nu naar stambomen en veiligheidskopiën, met zoeken naar aldfaerbestanden.
Maar als ik vanuit bijv. de map Stambomen een stamboom opstart, wordt die getoond in Aldfaer, en zie ik sommige info, maar ook zwarte strepen op "hoofdjes".
Ik mis blijkbaar een file ergens.'Sorry dat ik zo zeur, maar het zou mooi zijn als Aldfaer weer werkte.
Kees.
En ik kan nu naar stambomen en veiligheidskopiën, met zoeken naar aldfaerbestanden.
Maar als ik vanuit bijv. de map Stambomen een stamboom opstart, wordt die getoond in Aldfaer, en zie ik sommige info, maar ook zwarte strepen op "hoofdjes".
Ik mis blijkbaar een file ergens.'Sorry dat ik zo zeur, maar het zou mooi zijn als Aldfaer weer werkte.
Kees.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
26 jul 2023 20:42 - 26 jul 2023 20:42
Ik vermoed dat u geen standaardinstallatie - C:\Aldfaer - hebt.
Nooit een stamboom opnen vanaf de map Stambomen, altijd vanaf Aldfaer zelf via Bestand > Openen. Eenmaal geopend zal het (laatst geopend)bestand automatisch openen na het starten van Aldfaer.
Probeer het volgende voor de zwarte streepjes:
Ga naar de bestandjes Aldfaer.ini en Aldfaer.iniprogram in de root van uw installatie (C:\Aldfaer). Als Aldfaer.ini niet zichtbaar is zet dan het lint op Beeld en klik rechtsbovenin 'Bestandsnaamextensies' aan. Verwijder de bestanden of geef ze een andere naam, start Aldfaer.
Nooit een stamboom opnen vanaf de map Stambomen, altijd vanaf Aldfaer zelf via Bestand > Openen. Eenmaal geopend zal het (laatst geopend)bestand automatisch openen na het starten van Aldfaer.
Probeer het volgende voor de zwarte streepjes:
Ga naar de bestandjes Aldfaer.ini en Aldfaer.iniprogram in de root van uw installatie (C:\Aldfaer). Als Aldfaer.ini niet zichtbaar is zet dan het lint op Beeld en klik rechtsbovenin 'Bestandsnaamextensies' aan. Verwijder de bestanden of geef ze een andere naam, start Aldfaer.
Laatst bewerkt 26 jul 2023 20:42 door JayCee.
- Han Kortekaas
-
26 jul 2023 22:27
Zwarte streepjes??
Kijk ook eens naar de gewijzigde kleurinstellingen van het Venster
Kijk ook eens naar de gewijzigde kleurinstellingen van het Venster
- Kees Takkenberg
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
26 jul 2023 22:28
Heel hartelijk dank. Dit werkte, nadat ik bij zoeken de stambomen weer had gevonden en aangebracht. Geweldig. Ik zal de tekst in deze mails bewaren, mocht het nog eens gebeuren.
Prettig weekend, Kees Takkenberg
Prettig weekend, Kees Takkenberg