Alle verbindingen tussen personen kwijt

• A. van Engeldorp Gastelaars
  • Auteur
Lees meer

Alle verbindingen tussen personen kwijt

15 jul 2023 10:00
Na een kleine crash ben ik alle relaties tussen de personen in mijn stamboom kwijt.
Aldfaer opnieuw geïnstalleerd zonder resultaat. Bestandsherstel en -reparatie uitgevoerd zonder resultaat.
Back-up van twee maande geleden geladen en alles werkt prima, alleen mis ik dan ~4000 personen en twee maanden werk.
Voor de duidelijkheid, ik zie nu van alle ~130000 personen alleen een persoonskaart zonder verbindingen naar partner, kinderen en ouders.
Hoe kan ik dit oplossen?

Lees meer

Re: Alle verbindingen tussen personen kwijt

15 jul 2023 11:37
Bij die crash zijn belangrijke index en deelbestandjes verloren geraakt, waardoor relaties niet meer bestaan. Wat ik begrijp uit uw opmerking dat na het terugzetten van een VK van twee maanden geleden die situatie u nog steeds geen relaties ziet? Conclusie is dan dat het al veel eerder heeft plaatsgevonden maar niet opgemerkt.

Als u ze wel ziet dan rest alleen nog van uw beschadigde bestand die 4000 records een gedcom van te maken en in te lezen in het huidige bestand en dan daarna op te schonen van dubbelen.

Via een sortering van de Personenlijst op datum toevoeging kun je een groep maken en die apart een gedcom van maken.

• A. van Engeldorp Gastelaars
  • Auteur
Lees meer

15 jul 2023 12:17
Goedemiddag Han,
Bedankt voor uw reactie.
Mijn back-up van twee maanden geleden werkt wel maar dan ben ik dus de ~4000 personen kwijt.
Ik begrijp uit uw reactie dat ik twee maand terug in de tijd kan gaan en van daaruit de draad weer op moet pakken. Ik kan vrij nauwkeurig bepalen tot wanneer de gegevens van de laatste back-up zijn bijgewerkt.
Groet, Arie

Lees meer

15 jul 2023 16:04
Uit uw foute stamboom kan gedistelleerd worden 1. ingebracht vanaf datum xx-xx-xxxx 2. bestaand maar gemuteerd vanaf die datum. 3. nieuw en gemuteerd .Ad 1 kan toegevoegd worden aan de VK en ad 2 kan in een aparte stamboom ingelezen worden en dat vergeleken met de bijgewerkte VK

Als u mij de foute stamboom en de VK per WeTransfer stuurt dan wil ik dat wel voorbereiden.

Gemaakt door Kunena