Echtgenoten staan er niet meer bij?

Lees meer

Echtgenoten staan er niet meer bij?

04 jul 2023 08:44
Goede morgen,
In de 20 jaar dat ik nu met Aldfaer werk en 226000 personen in het bestand heb staan heb ik nu voor het eerst dat er geen echtgenoten meer bij staan (man en vrouw) . Als ik de echtgenoot er bij wil zetten staat die persoon wel al in het bestand. Wat heb ik fout gedaan dat dat niet meer is samen gevoegd of bij elkaar staan?
M.v.g.
Wim van Huuksloot

Lees meer

Re: Echtgenoten staan er niet meer bij?

04 jul 2023 09:21
Probeer eens Stamboom -> Opschonen en Stamboom -> Bestandscontrole en -reparatie.

Lees meer

04 jul 2023 10:22
Wim,
Wanneer is de laatste keer dat je Bestand opschonen en eventueel Bestandscontrole en -reparatie hebt uitgevoerd ?

Lees meer

04 jul 2023 19:09
Ik heb de 2 bestanden 2 maanden geleden uit laten voeren door het Aldfaer systeem.
Ik werk op een Windows laptop met i7 processor.
De eerste keer heeft het 5 uur geduurd voordat alles klaar was, maar het is nog niet in orde.
Als ik er nu een echtgenoot/echtgenote bij zet staat die persoon er wel bij in het overzicht.
Een raar gezicht bij 226600 personen zonder echtgenoot. Ik heb het programma al een keer laten vervallen en overnieuw gedownload.
Wat kan dit zijn?
Ik hoor het graag.
M.v.g.
Wim

Lees meer

04 jul 2023 23:27
Wim,
het programma overnieuw installeren had geen zin. Het is de database die niet op orde is en dat bereik je met de twee functies die ik heb genoemd.
Als u wilt kunt u het bestand (niet een veiligheidskopie) met WeTransfer naar mijn email sturen en ik zal kijken of ik de database grondig kan opschonen.
Ik neem aan dat er met Stamboom -> Controleer gegevens geen fouten in de database aanwezig zijn.

Zie onder 'Lees meer' mijn emailadres.

Lees meer

05 jul 2023 08:05 - 05 jul 2023 08:11
re: Ik neem aan dat er met Stamboom -> Controleer gegevens geen fouten in de database aanwezig zijn.

Bij dergelijke aantallen personen is dat onmogelijk. Voorbeelden:
- kind geboren na overlijden vader
- kinderen met gelijke voornamen al dan niet uit één of meerdere huwelijken

tenzij je bedoelt controle uitsluitend op de functie "fouten in database"
Laatst bewerkt 05 jul 2023 08:11 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

05 jul 2023 09:24
Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik zal het bestand zoals Han het voorstel via WeTransfer naar Han toezenden.
Ik ben benieuwd wat ik heb fout heb gedaan?
M.v.g.
Wim

Gemaakt door Kunena