Hoofdletter bij "Automatisch aanvullen"

Lees meer

Hoofdletter bij "Automatisch aanvullen"

28 jun 2023 16:34
Bij het invoeren van personen wordt bij de achternaam altijd begonnen met een kleine letter terwijl het al een bekende achternaam is in de database en er geen achternamen in staan die met die kleine letter beginnen. Ik heb "Automatisch aanvullen" aanstaan. Bij andere velden zoals voornamen gebeurd dit niet. Hoe kan ik dit oplossen?

Lees meer

Re: Hoofdletter bij "Automatisch aanvullen"

28 jun 2023 19:49
De oplossing in deze post.

Lees meer

29 jun 2023 08:21
Harry,
Is dat altijd bij ALLE achternamen ongeacht welke beginletter of is dat bij een beperkt aantal beginletters.
Indien de laatste, volg advies JayCee

Wanneer was de laatste keer dat je Bestand opschonen en Bestandscontrole en -reparatie hebt uitgevoerd ?

Lees meer

03 jul 2023 11:17
Dit gebeurd bij ALLE achternamen (dus alle beginletters) en bijv. niet bij voornamen. Ik heb enkele keren Bestand opschonen en Bestandscontrole/reparatie uitgevoerd, maar zonder resultaat.

Lees meer

03 jul 2023 13:00
Bestand opschonen helpt niet voor deze situatie.
U moet naar Stamboom -> Onderhoud -> Achternaam waar u de verkeerde achternaam intikt waarna u de tekst kunt wijzigen. Precies zoals JayCee u al heeft verwezen.

Lees meer

03 jul 2023 15:00
Het betreft hier niet een foutieve achternaam, maar een bestaande goede achternaam (bijv. Willems). Als ik deze achternaam intik komt er "willems" te staan. Eerder kwam er "Willems" te staan zonder dat ik de shift-toets gebruikte.

Lees meer

03 jul 2023 16:28
Ik wil u nogmaals verwijzen naar Stamboom -> Onderhoud waar u de tekst 'willems' kunt/moet wijzigen naar 'Willems"; u heeft zelf ooit bij de eerste keer 'willems' zonder hoofdletter ingevoerd en daarom krijg je bij het weer intikken van "Willems' dat er 'willems' van wordt gemaakt.

Hoofdlettergevoeligheid bij Stambooom -> eigenschappen mag ook niet aangevinkt zijn.

Gemaakt door Kunena