- Bedankjes 0
Hoofdletter bij "Automatisch aanvullen"
- Harry de Volder
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Hoofdletter bij "Automatisch aanvullen"
28 jun 2023 16:34
Bij het invoeren van personen wordt bij de achternaam altijd begonnen met een kleine letter terwijl het al een bekende achternaam is in de database en er geen achternamen in staan die met die kleine letter beginnen. Ik heb "Automatisch aanvullen" aanstaan. Bij andere velden zoals voornamen gebeurd dit niet. Hoe kan ik dit oplossen?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
- Ruud de Ruiter
-
Re: Hoofdletter bij "Automatisch aanvullen"
29 jun 2023 08:21
Harry,
Is dat altijd bij ALLE achternamen ongeacht welke beginletter of is dat bij een beperkt aantal beginletters.
Indien de laatste, volg advies JayCee
Wanneer was de laatste keer dat je Bestand opschonen en Bestandscontrole en -reparatie hebt uitgevoerd ?
Is dat altijd bij ALLE achternamen ongeacht welke beginletter of is dat bij een beperkt aantal beginletters.
Indien de laatste, volg advies JayCee
Wanneer was de laatste keer dat je Bestand opschonen en Bestandscontrole en -reparatie hebt uitgevoerd ?
- Harry de Volder
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
03 jul 2023 11:17
Dit gebeurd bij ALLE achternamen (dus alle beginletters) en bijv. niet bij voornamen. Ik heb enkele keren Bestand opschonen en Bestandscontrole/reparatie uitgevoerd, maar zonder resultaat.
- Han Kortekaas
-
03 jul 2023 13:00
Bestand opschonen helpt niet voor deze situatie.
U moet naar Stamboom -> Onderhoud -> Achternaam waar u de verkeerde achternaam intikt waarna u de tekst kunt wijzigen. Precies zoals JayCee u al heeft verwezen.
U moet naar Stamboom -> Onderhoud -> Achternaam waar u de verkeerde achternaam intikt waarna u de tekst kunt wijzigen. Precies zoals JayCee u al heeft verwezen.
- Harry de Volder
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
03 jul 2023 15:00
Het betreft hier niet een foutieve achternaam, maar een bestaande goede achternaam (bijv. Willems). Als ik deze achternaam intik komt er "willems" te staan. Eerder kwam er "Willems" te staan zonder dat ik de shift-toets gebruikte.
- Han Kortekaas
-
03 jul 2023 16:28
Ik wil u nogmaals verwijzen naar Stamboom -> Onderhoud waar u de tekst 'willems' kunt/moet wijzigen naar 'Willems"; u heeft zelf ooit bij de eerste keer 'willems' zonder hoofdletter ingevoerd en daarom krijg je bij het weer intikken van "Willems' dat er 'willems' van wordt gemaakt.
Hoofdlettergevoeligheid bij Stambooom -> eigenschappen mag ook niet aangevinkt zijn.
Hoofdlettergevoeligheid bij Stambooom -> eigenschappen mag ook niet aangevinkt zijn.