Kan Aldfaer niet openen

Lees meer

Kan Aldfaer niet openen

22 jun 2023 21:00
Als ik Aldfaer opstart gaat er iets knipperen en verschijnt in de taakbalk een blanco venster, als ik vervolgens dit met X dat verwijder komt de bijgaande informatie. Hier kom ik niet verder mee. Mijn laatste veiligheidskopie is van 06-03-2023.

Bijlagen:

Lees meer

Re: Kan Aldfaer niet openen

22 jun 2023 21:26
2 zaken;

1. U heeft Aldfaer 2 x geopend. Sluit beiden en open opnieuw.

2. De naam van de stamboom is te lang. Zie hier hoe dit op te lossen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Henk Enting

Lees meer

24 jun 2023 13:58
Helemaal duidelijk hoe het is ontstaan. Ik weet niet waar ik de reeds geopende Aldfaer kan vinden en hoe ik die kan sluiten. De laatste veiligheidskopie kan ik niet openen, of moet ik de voorlaatste openen. Ik kom er niet helemaal uit. Kunt u mij een oplossing geven? Bij voorbaat dank.
Henk Enting

Lees meer

24 jun 2023 18:18 - 24 jun 2023 18:20
Sluit Aldfaer
Uw plaatje toont waar die v-kopie staat.

In de verkenner gaat u daar naar toe en wijzigt u die te lange naam in b.v. Enting2023.aldf
Start Aldfaer.
U krijg waarschijnlijk een melding dat het bestand (met die lange naam) niet gevonden wordt.
Via Menu > Bestand navigeert u naar Enting2023.aldf en klikt u die om te openen.

En vergeet die slechte gewoonte on iedere keer een v-kopie te openen. Een v-kopie is er voor om in geval van problemen, er op terug te kunnen vallen
Laatst bewerkt 24 jun 2023 18:20 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

25 jun 2023 10:56
Aanvulling
die v-kopie is een oude uit 2017 en sindsdien heeft u (gelukig) geen v-kopie als werkbestand geopend.
Om zeker te zijn, controleer in Instellingen of aanmaak van een v-kopie is geactiveerd: Menu > Extra > Instellingen > Veiligheidskopie > vink Bij afsluiten aan

Lees meer

25 jun 2023 16:26
Mogelijk is mijn uitleg van het probleem niet juist geweest. Het probleem is wanneer ik Aldfaer via het icoon op het startpagina van mijn PC aanklik het beginpagina van Aldfaer niet wordt geopend. Er verschijnt helemaal niets op mijn scherm en blijf op mijn startpagina van mijn PC en weet dus niet op welke V-kopie het gaat.

Lees meer

25 jun 2023 18:48
Klik in verkenner op de installatiemap C:\Aldfaer (in een standaardinstallatie). Dubbelklik vervolgens het bestand Aldfaer.exe om Aldfaer te openen. Lukt het, verwijder dan het starticoon op uw bureablad(startpagina van uw pc) en maak een nieuwe aan. Lees hier hoe het kan.

Lees meer

25 jun 2023 20:21
Had ik al gedaan, maakt geen verschil.

Lees meer

25 jun 2023 21:43
Ik vermoed dat e.e.a. niet goed staat met de installatie. Als u dit wenst kan via Teamviewer op afstand geholpen worden. Wat is Teamviewer.
Zo ja klik op 'Lees Meer' en het envelopje voor mijn emailadres en stuur mij een bericht om af te spreken.

Lees meer

26 jun 2023 07:24
Na het "niet gelukte" opstarten, staart er dan een streep onder het Aldfaer icoon in de werkbalk. Zo ja, dat betekent dat Aldfaer geminimaliseerd was afgesloten. Doe muisover het icoon van de werkbalk en klik het pop-up venster

Lees meer

27 jun 2023 19:46
Via Teamviewer, opschonen van de installatiemappen en stamboomnaam ingekort, opgelost.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Henk Enting

Gemaakt door Kunena