- Bedankjes 1
Selectie dubbele namen
- Jan J.W. Baas
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Selectie dubbele namen
11 jun 2023 08:48
L.S.
Bij het controleren van de database stuit op een wat vreemde selectie.
In het veldje "Controleren gegevens" heb ik het item "Mogelijk dubbele personen"uitgevinkt en toch krijg ik bijgevoegd resultaat. Een doodgeboren tweeling met wel is waar dezelfde voornaam ("N") maar nooit geleefd.
met vriendelijk groet.
Jan
Bij het controleren van de database stuit op een wat vreemde selectie.
In het veldje "Controleren gegevens" heb ik het item "Mogelijk dubbele personen"uitgevinkt en toch krijg ik bijgevoegd resultaat. Een doodgeboren tweeling met wel is waar dezelfde voornaam ("N") maar nooit geleefd.
met vriendelijk groet.
Jan
- Ruud de Ruiter
-
Re: Selectie dubbele namen
11 jun 2023 11:30
Jan,
Dan heb je uitsluiten controle slechts bij één van beiden aangevinkt en niet bij beiden
Dan heb je uitsluiten controle slechts bij één van beiden aangevinkt en niet bij beiden
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
11 jun 2023 12:15 - 11 jun 2023 12:16
Jan,
Mijns inziens is het correct als de parameter 'Fouten in database' is aangevinkt. In dit geval geeft Aldfaer aan dat één van de twee personen "mogelijk" een fout is.
Mijns inziens is het correct als de parameter 'Fouten in database' is aangevinkt. In dit geval geeft Aldfaer aan dat één van de twee personen "mogelijk" een fout is.
Laatst bewerkt 11 jun 2023 12:16 door JayCee.
- Ruud de Ruiter
-
11 jun 2023 13:00
Aanvulling: geef deze personen als voornaam NN1 en NN2
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jan J.W. Baas
- Jan J.W. Baas
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1
14 jun 2023 17:58
Dank voor jullie goede bedoelingen, maar ik zocht geen manier om "er om heen" te werken, dat kan ik zelf ook wel bedenken. Het begrip dubbele namen binnen een gezin is zelfs geen fout. De namen die bij de burgerlijke stand werden opgegeven komen echt vaker voor binnen een gezin. Er bestaan er met "Jo, Johan, Jan, Johannes , Hannes en Han" binnen één gezin die tegelijk geleefd hebben, als variant op de doopnaam "Johannes",en vind daar maar eens een algoritme voor.! .
Aktes kennen geen roepnamen hè.
m.v.g.
Aktes kennen geen roepnamen hè.
m.v.g.
- Ruud de Ruiter
-
14 jun 2023 22:44 - 14 jun 2023 22:47
Jan,
Het is o.a. voor situaties als deze dat in het tabblad Diversen je een persoon van controle kunt uitsluiten en in dit geval dient men dat bij beide personen aan te vinken. Voorwaarde is dat men zeker is dat de info klopt.
Binnen een gezin meerdere personen met gelijke voornamen (als dat al door de burgerlijke stand geaccepteerd wordt) maar dan ook met gelijke geboorte datum ben ik met ruim 80'000 personen in het bestand, nog niet tegen gekomen
Het is o.a. voor situaties als deze dat in het tabblad Diversen je een persoon van controle kunt uitsluiten en in dit geval dient men dat bij beide personen aan te vinken. Voorwaarde is dat men zeker is dat de info klopt.
Binnen een gezin meerdere personen met gelijke voornamen (als dat al door de burgerlijke stand geaccepteerd wordt) maar dan ook met gelijke geboorte datum ben ik met ruim 80'000 personen in het bestand, nog niet tegen gekomen
Laatst bewerkt 14 jun 2023 22:47 door Ruud de Ruiter.