software versie update

Lees meer

software versie update

03 jun 2023 11:37
Goedemorgen Hr Kortekaas,

Na langere tijd sinds 2011 weer met Aldfaer begonnen. Heb vastgesteld de database van de stamboom is zichtbaar in 6.2 versie.
Via versie 7.1 getracht 8.0 te bereiken(volgens Forum). Kon nergens zien of het wel of niet gelukt is. waar en hoe?. verder download 10 gedaan. tenminste dat denk ik want hoe kan ik zien of de downloads gelukt zijn? waar en hoe?. Wel recent gegevens ingevoerd die goed zicht baar zijn in dataversie 6.2. Kunt u mij eea uitleggen en verder leiden?
mvrgr
Dick Meiners
0725070863

Lees meer

Re: software versie update

03 jun 2023 12:15
Dick
Doe Menu > Help > Versiebeheer Aldfaer
Links onder wordt aangegeven welke versie gïnstalleerd is en of een latere versie is aangeboden

Lees meer

Re: software versie update

03 jun 2023 17:53
Dick,
uitgaande van uw laatste zin neem ik aan dat u nog steeds in de versie 6.2 werkt. Dat kunt u ook zien onder Help -> Informatie
Als dat zo is dan kunt u van die stamboom met Bestand -> Exporteer gedcom een gedcom bestand maken en weschrijven naar Documents\Aldfaer\gedcom\naam van het bestand.ged
Zorg daarna dat u onder Extra -> Instellingen een vink zet bij 'Controleer op updates bij opstarten". Maar u zegt dat u versie 10 al heeft gedownload, maar ik denk niet geïnstalleerd? In dat geval ga naar uw map Downloads en klik op de Aldfaer100.exe, waardoor versie 10 wordt geïnstalleerd. Daarna Bestand -> Importeer gedcom en kiest u de gedcom die gemaakt is naar een nieuw bestand.

Gemaakt door Kunena