- Bedankjes 0
opstarten aldfaer
- van Hoek
- Auteur
Lees minder
Lees meer
opstarten aldfaer
26 mei 2023 16:22
Het duurt ruim een halve minuut voor aldfaer is opgestart. Ik heb de synchronisatie met onedrive uitgezet en de optie bestandscontrole en repartie toegepast. De harde schijf heeft nog ruim 100 gig ruimte. Wat kan ik verder nog doen?
- Han Kortekaas
-
Re: opstarten aldfaer
26 mei 2023 18:01
U zou liever de bestaande discussie weer hebben kunnen gebruiken en niet een nieuwe starten.
Kunt u een plaatje maken van (1) de Extra - Instellingen - Bestanden en (2) de werkbalk van Aldfaer waar de naam/locatie van de stamboom staat? Het openen van een stamboom van ca 80.000 op mijn PC met een SDD schijf kost 2-3 seconden.
Daarnaast, als u Aldfaer afsluit met allerlei vensters open dan worden die vensters bij het openen van Aldfaer ook weer geopend en dat zou een vertraging kunnen opleveren, maar ik schat niet in voor het aantal records wat u heeft.
Het Materiaal wat gekoppeld is, staat dat op de PC of extern?
Kunt u een plaatje maken van (1) de Extra - Instellingen - Bestanden en (2) de werkbalk van Aldfaer waar de naam/locatie van de stamboom staat? Het openen van een stamboom van ca 80.000 op mijn PC met een SDD schijf kost 2-3 seconden.
Daarnaast, als u Aldfaer afsluit met allerlei vensters open dan worden die vensters bij het openen van Aldfaer ook weer geopend en dat zou een vertraging kunnen opleveren, maar ik schat niet in voor het aantal records wat u heeft.
Het Materiaal wat gekoppeld is, staat dat op de PC of extern?
- van Hoek
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
26 mei 2023 19:19
Mijnheer Kortekaas, ik wilde de oude vraag weer opstarten, maar ik kon het niet zo snel vinden. Volgende beter.
Bedankt voor uw antwoord. Ik denk dat geen vensters open heb als ik afsluit, maar dat ga ik volgende keer bezien. Ik heb aan mijn ca 37.500 personen, ruim 20.000 afbeeldingen gekoppeld.
Ik ga morgen het gevraagde plaatje maken. Helaas moet ik nu weg.
Nogmaals dank voor de snelle reactie!
Bedankt voor uw antwoord. Ik denk dat geen vensters open heb als ik afsluit, maar dat ga ik volgende keer bezien. Ik heb aan mijn ca 37.500 personen, ruim 20.000 afbeeldingen gekoppeld.
Ik ga morgen het gevraagde plaatje maken. Helaas moet ik nu weg.
Nogmaals dank voor de snelle reactie!
- van Hoek
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
27 mei 2023 10:42
Mijnheer Kortekaas. Zoals u ziet heb ik geen 37.500 personen, maar 34.500.
Rapportuitvoer: C:\Users\yannv\Documents\Aldfaer\Rapportuitvoer\
Eigen sjablonen enz: C:\Users\yannv\Documents\Aldfaer\Invoegtoepassingen\
Voorgeslacht: C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Aldfaer-rapporten\Kwartierstaat.asj
Persoonskaart: C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Aldfaer-rapporten\Persoonskaart.asj
Nageslacht: C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Aldfaer-rapporten\Parenteel.asj
Standaard grafische rapporten:
Voorgeslacht: C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Grafische rapporten\Kwartierstaat (Grafisch).asj
Nageslacht: C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Grafische rapporten\Parenteel (Grafisch).asj
Tekstbalk: C:\ALDFAER AAAA\alles3 (34804 personen) - Johannes Wilhelmus Maas
Rapportuitvoer: C:\Users\yannv\Documents\Aldfaer\Rapportuitvoer\
Eigen sjablonen enz: C:\Users\yannv\Documents\Aldfaer\Invoegtoepassingen\
Voorgeslacht: C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Aldfaer-rapporten\Kwartierstaat.asj
Persoonskaart: C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Aldfaer-rapporten\Persoonskaart.asj
Nageslacht: C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Aldfaer-rapporten\Parenteel.asj
Standaard grafische rapporten:
Voorgeslacht: C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Grafische rapporten\Kwartierstaat (Grafisch).asj
Nageslacht: C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Grafische rapporten\Parenteel (Grafisch).asj
Tekstbalk: C:\ALDFAER AAAA\alles3 (34804 personen) - Johannes Wilhelmus Maas
- Han Kortekaas
-
27 mei 2023 11:01
en als u voor de stamboom de map : "C:\Users\yannv\Documents\Aldfaer\Stambomen\ " gebruikt ipv C:\ALDFAER AAAA\?
Staat het Materiaal in OneDrive? Zo ja maakt het verschil of de hoofdpersoon wel of geen materiaal gekoppeld heeft bij het openen van Aldfaer?
Staat het Materiaal in OneDrive? Zo ja maakt het verschil of de hoofdpersoon wel of geen materiaal gekoppeld heeft bij het openen van Aldfaer?
- van Hoek
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
27 mei 2023 11:32
Als ik C:\Users enz open krijg ik direct een lege aldfaer.
Bedoeld u met hoofdpersoon Johannes Wilhelmus Maas? Zo ja, hieraan is geen materiaal gekoppeld.
Ik heb one drive gisteren al uitgeschakeld (synchronisatie stopgezet).
Bedoeld u met hoofdpersoon Johannes Wilhelmus Maas? Zo ja, hieraan is geen materiaal gekoppeld.
Ik heb one drive gisteren al uitgeschakeld (synchronisatie stopgezet).
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
27 mei 2023 12:05
Uit uw bericht stel ik vast dat de naam van uw stamboom "alles3" is. Zo ja verplaats de stamboom naar de map zoals aangegeven in het bericht van Han Kortekaas nml, "C:\Users\yannv\Documents\Aldfaer\Stambomen\". Vervolgens in Aldfaer ga baar menu Nestand > Open > navigeer naar de stamboom in de eerder vermelde map en klik 'Open'. Draai vervolgens een 'Bestandscontrole en - reparatie.
- Han Kortekaas
-
27 mei 2023 12:06
Onder Stamboom -> Eigenschappen staat de hoofdmap die naar het Materiaal wijst. Mijn vraag was of dat nog naar OneDrive staat want dat kan wel omdat fotobestanden niet muteren.
Daarnaast zag ik dat u een aparte map had gemaakt voor de stamboom, maar de 'standaard' map voor stambomen staat onder Documents\Stambomen\ en probeer eens om met de verkenner de stamboom te verplaatsen. Dat kunt u ook bereiken door in Aldfaer de stamboom te openen en dan met Opslaan als naar de standaard locatie te verplaatsen.
Weet u zeker dat OneDrive niet nog een versie van de stamboom heeft; de synchronisatie is zoals u zegt stopgezet maar OneDrive heeft denk ik nog wel de oudere versie die verwijderd moet worden.
Daarnaast zag ik dat u een aparte map had gemaakt voor de stamboom, maar de 'standaard' map voor stambomen staat onder Documents\Stambomen\ en probeer eens om met de verkenner de stamboom te verplaatsen. Dat kunt u ook bereiken door in Aldfaer de stamboom te openen en dan met Opslaan als naar de standaard locatie te verplaatsen.
Weet u zeker dat OneDrive niet nog een versie van de stamboom heeft; de synchronisatie is zoals u zegt stopgezet maar OneDrive heeft denk ik nog wel de oudere versie die verwijderd moet worden.
- van Hoek
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
- van Hoek
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
27 mei 2023 13:54
De hoofdmap materiaal verwijst niet naar een onedrive.
Ik heb het bestand verplaatst.
De map onedrive is helemaal leeg.
Nog steeds start het programma traag op.
Ik heb het bestand verplaatst.
De map onedrive is helemaal leeg.
Nog steeds start het programma traag op.
- Han Kortekaas
-
27 mei 2023 17:15 - 27 mei 2023 17:17
Heeft u bij Extra -> Instellingen -> Algemeen een vink staan bij de "Controleren op updates bij opstarten"? Zo ja, zet die eens uit en kijk of dat verschil maakt.
Als de vink aan staat dan wordt naar updates van geïnstalleerde invoegtoepassingen gezocht op hun websites en mogelijkerwijs, als daar een slechte verbinding is , ontstaat vertraging.
Kunt u een plaatje geven van de geïnstalleerde invoegtoepassingen, zie Help -> Versiebeheer invoegtoepassingen. Geen van de regels mag vet zijn, want die moet dan bijgewerkt worden. Zie ook onder Versiebeheer Aldfaer.
Eventueel; welke virusscanner gebruikt u en heeft u die virusscanner Aldfaer aangemerkt als vertrouwd programma?
Als de vink aan staat dan wordt naar updates van geïnstalleerde invoegtoepassingen gezocht op hun websites en mogelijkerwijs, als daar een slechte verbinding is , ontstaat vertraging.
Kunt u een plaatje geven van de geïnstalleerde invoegtoepassingen, zie Help -> Versiebeheer invoegtoepassingen. Geen van de regels mag vet zijn, want die moet dan bijgewerkt worden. Zie ook onder Versiebeheer Aldfaer.
Eventueel; welke virusscanner gebruikt u en heeft u die virusscanner Aldfaer aangemerkt als vertrouwd programma?
Laatst bewerkt 27 mei 2023 17:17 door Han Kortekaas.
- van Hoek
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
27 mei 2023 17:26
Er stond een vinkje; weggehaald; geen effect.
Bij invoegtoepassingen staat: Alle invoegtoepassingen B_team en bonusrapporten; beide niet vetgedrukt. Onder staat geinstalleerd 2.38.
Het lukt niet om een plaatje toe te voegen. (moet dat via de editor?)
Bij invoegtoepassingen staat: Alle invoegtoepassingen B_team en bonusrapporten; beide niet vetgedrukt. Onder staat geinstalleerd 2.38.
Het lukt niet om een plaatje toe te voegen. (moet dat via de editor?)